Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Outsourcing usług marketingowych – komu warto powierzyć stworzenie strategii marketingowej

Prowadzenie przemyślanej strategii działań marketingowych, czy to w rozumieniu mediów tradycyjnych, czy tzw. nowych mediów, w tym internetu, doceniane jest przez coraz szersze grono firm i osób fizycznych prowadzących własną działalność gospodarczą. Stworzenie spójnego, atrakcyjnego wizerunku marki to podstawa do przyciągnięcia uwagi nie tylko klientów i grupy docelowej, ale też potencjalnych partnerów biznesowych czy nawet przyszłych pracowników.

Outsourcing usług marketingowych – komu warto powierzyć stworzenie strategii marketingowej

Konkurencja jest dziś ogromna właściwie na każdym rynku, dlatego nawet największe firmy o ugruntowanej pozycji wciąż mają o co walczyć. Czy opłacalne jest jednak tworzenie od zera własnego, wewnętrznego zespołu zajmującego się tworzeniem i wdrażaniem strategii marketingowej? Czy istnieją sposoby na zwiększenie szansy na sukces działań marketingowych i zmniejszenie ryzyka porażki, która w świetle nowych środków przekazu mogłaby zrujnować nawet kilkuletnie działania promocyjne?

Strategia marketingowa firmy: dlaczego jest dziś tak istotna?

Działania marketingowe mogły do niedawna ograniczać się do kampanii reklamowych i niewielkiego wkładu w budowanie świadomości marki wśród grup docelowych – przy niewielkiej konkurencji w branży wystarczało stworzyć jasny sposób kontaktu z firmą, by klienci sami odnaleźli twoją ofertę. Dziś konkurencja jest ogromna, niezależnie od charakteru prowadzonej przez ciebie działalności, a strategia marketingowa zaczyna coraz bardziej skupiać się na samodzielnym poszukiwaniu osób zainteresowanych produktem i pozyskiwaniu nowych klientów.

Widoczność w sieci, budowanie pozytywnego wizerunku marki, aktywne działania na rzecz promowania filozofii firmy czy wreszcie tworzenie angażujących i specjalistycznych treści przyciągających nie tylko ludzi, ale i roboty wyszukiwarek pozycjonujące witryny w Internecie – dziś wszystko opiera się o niezwykle szeroki wachlarz umiejętności i wiedzę z zakresu marketingu. Niekiedy szereg pozytywnych, wieloletnich działań i duże zaangażowanie w budowanie kontaktu ze społecznością przynosi rezultaty, które następnie zburzy kilka pozornie nieistotnych, a w rzeczywistości niezwykle krzywdzących pomyłek.

Na to nie może pozwolić sobie dziś nikt, kto myśli o pozostaniu na rynku i rozwijaniu swojej marki, bez względu na jej rozmiar i obszar działalności. Stworzenie stabilnej, przemyślanej strategii marketingowej opartej na aktywnym kreowaniu profilu marki to podstawa. Warto wobec tego być ostrożnym, powierzając komuś to zadanie.

Outsourcing marketingu – kompleksowa obsługa

Aktywne prowadzenie działań marketingowych zwiększających widoczność i pozytywny odbiór marki wymagają zaangażowania i ciągłego nadzorowania wykonywanych działań. Żadna strategia marketingowa nie odniesie spodziewanego sukcesu i nie przyczyni się do osiągnięcia zamierzonych celów, jeśli działania grupy odpowiedzialnej za jej prowadzenie będą nieregularne, połowiczne i słabo rozłożone w czasie.

Aby tego uniknąć, konieczne jest postawienie na zaufany i zgrany zespół, który nie po raz pierwszy radzi sobie z zapewnianiem kompleksowej strategii marketingowej dla firmy. To właśnie dlatego też coraz większe grono firm przekazuje prowadzenie swoich działań marketingowych profesjonalnym agencjom zajmującym się outsourcingiem marketingu.

Outsourcing to doskonale już znana na rynku forma współpracy polegająca na przekazaniu odpowiedzialności za dany obszar działalności firmy w ręce firmy zewnętrznej, którą w tym wypadku będzie właśnie doświadczona agencja marketingowa.

Outsourcing jest szansą do przeniesienia odpowiedzialności i ciężaru prowadzenia kampanii marketingowej z pracowników, którzy mogą być nieprzygotowani do podejmowania tego typu działań. Wiele marek podejmuje próby tworzenia własnych zespołów, delegując do nich swoich obecnych pracowników lub też zatrudniając nowych, których kompetencje właściwie trudno sprawdzić. Outsourcing działań marketingowych jest tu automatyczną odpowiedzią na problem, pozwalającą na maksymalne wykorzystanie doświadczenia, wiedzy i narzędzi, którymi dysponują osoby „żyjące” marketingiem. Agencje marketingowe są w stanie szybko i efektywnie wdrożyć zupełnie nową, przygotowaną od podstaw strategię i dzięki odpowiednim rozwiązaniom zwiększyć efekt promocji marki oraz jej widoczność w sieci – najważniejszym obszarze marketingowym XXI wieku.

Czy outsourcing marketingu to droga inwestycja? Absolutnie nie! W porównaniu z tworzeniem własnego zespołu specjalistów do spraw marketingu jest ona nie tylko korzystna pod względem cenowym, ale i bardziej profitowa – wykorzystanie doświadczenia i stworzenie strategii, która od początku przyniesie wymierne rezultaty to szansa na zwiększenie grona odbiorców i stabilny, regularny przypływ nowych klientów, a więc i ostatecznego zysku. Tak jak inne usługi, outsourcing marketingu pozwala na powierzenie istotnych części prowadzonego biznesu osobom posiadającym odpowiednie kwalifikacje oraz zaplecze techniczne, podobnie jak do prowadzenia księgowości wynajmuje się biuro rachunkowe, choć przecież można by rozliczać się samodzielnie.

Outsourcing usług marketingowych jest opcją wymierną, bezpieczną i pozwala na wykorzystanie profesjonalnych narzędzi przez osoby o dużym doświadczeniu, w zamian za ryzykowne podejmowanie własnych działań metodą prób i błędów.

Materiał zewnętrzny

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].