Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

"To miasto jest wymarłe". Przedstawiciele Konfederacji Wolność i Niepodległość w Wodzisławiu Śl.

Głos w sprawie ożywienia centrum Wodzisławia Śl. zabrali lokalni działacze Konfederacji Wolność i Niepodległość.

"To miasto jest wymarłe". Przedstawiciele Konfederacji Wolność i Niepodległość w Wodzisławiu Śl.

Wczoraj (23.09) o godz. 11.00 przed wodzisławskim magistratem rozpoczęła się konferencja prasowa Konfederacji Wolność i Niepodległość. Wzięli w niej udział kandydaci w wyborach do Sejmu z okręgu nr 30 Roman Fritz, Alan Szatyło i Grzegorz Gorzoch. Przedstawili oni dziennikarzom temat pn. Wodzisław Śl. - opustoszałe i wymarłe Stare Miasto.

Konferencję otworzył lider listy, czyli Roman Fritz. Zauważył, że Wodzisław Śl. jest miejscem o długoletniej historii, ale liczba jego mieszkańców przez różnorodne wydarzenia ostatecznie spadła do poniżej 50 tys. - Po godzinie 17.00 w okolicach rynku praktycznie nie zobaczymy żywej duszy - mówił Fritz. Tuż po nim głos zabrał wodzisławianin Alan Szatyło. - Problem opustoszałego Starego Miasta jest wielowarstwowy o podłożu parlamentarnym, samorządowym i ogólnospołecznym - mówił. - Tutejszy samorząd ma zamknięte drzwi dla lokalnych przedsiębiorców, którzy mają wiele pomysłów na ożywienie miasta - dodał Alan Szatyło.

Kandydaci Konfederacji na czele z Alanem Szatyło zaapelowali do parlamentarzystów o debatę z mieszkańcami na tematy lokalne przede wszystkim w zakresie ożywienia miasta. - Dajcie zwykłym mieszkańcom takim jak ja głos - mówił Szatyło.

Ludzie

Roman Fritz

Poseł na Sejm RP

108 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Arteks 17.10.2019 17:42

@tixx - pyły wdychasz nawet na twojej wsi. Nie musisz z niej nigdzie ruszać. Nie ma na Śląsku miejsca które byłoby eko - wszędzie mieszkają górnicy i wszędzie są budynki które mniej lub bardziej kopcą. Natomiast Rybnik jest najbardziej świadomy problemu i to dzięki władzom Rybnika zawdzięczamy lobbing na rzecz zakazu palenia mułem. W Wodzisławiu obok Rynku są takie widoczki: https://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,gryzacy-dym-w-centrum-wodzislawia-nie-daje-mieszkancom-oddychac,wia5-3266-18656.html A na wsiach jeszcze gorsze. Spaść z krzesła można czytając, że w Żorach jest fajny Rynek... skoro on już od lat nie żyje, a żorzanie tam nie chodzą, wolą inne miejsca w tym centrum Rybnika. Niestety wasz antymiejski hejt to zwykłe bajery, a nasze miasto ma się co raz lepiej podczas gdy okolica jest pogrążona w stagnacji.

~TęczowyMarian (31.0. * .178) 17.10.2019 15:26
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

@Arteks
.."poczuć miejską atmosferę"?
W Rybniku to jedynie można poczuć smog przekroczony o PONAD 2000%!!!!! Tak było kilka dni temu. W Wodziu w tym czasie 80%. Wiesz tym, że smog niszczy i spustoszeje mózg? To by wiele tłumaczyło.

tixx 17.10.2019 13:29
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

"większość jastrzębian przyjeżdża do Rybnika nie tylko po to żeby coś załatwić czy kupić ale aby popatrzeć i poczuć miejską atmosferę. :)"
Arteks! Toś teraz pojechał!!! O mało z krzesła nie spadłem... Na co popatrzeć?? Co takiego szczególnego jest w Rybniku?
Rynek? Lepszy mają Żory, a tym opluwanym przez ciebie Wodzisławiu mają przynajmniej więcej zieleni.
Plaza? Fokus??? Bo mają w nich kino???? Szczerze mówiąc wolę pojechać do Raciborza. Nie ma tam najnowszych filmów na piętnastu ekranach, ale jest atmosfera PRAWDZIWEGO kina (nie jestem snobem, który musi widzieć film w dniu premiery i bilety o wiele tańsze, i dzieci nie doprowadzą mnie do bankructwa przez niemiłosiernie drogie "zestawy promocyjne - prażona kukurydza + przesłodzony kwas ortofosforowy")

A poczuć miejską atmosferę???? Sorry, ale nie jestem zainteresowany wdychaniem pyłów.... A na serio, to większość jastrzębian i wodzisławian woli pojechać do Ostravy.

Arteks 17.10.2019 12:35
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

@ŚmiechToZdrowie - gwarantuje ci, że większość jastrzębian przyjeżdża do Rybnika nie tylko po to żeby coś załatwić czy kupić ale aby popatrzeć i poczuć miejską atmosferę. :)

~ŚmiechToZdrowie (37.248. * .252) 16.10.2019 13:45
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

BuHa ha ha ha ha. Rybnik to miejsce z ładnymi budynkami, placami, dworcami. Jesteś nominowany Arteks do nagrody "bajkopisarz roku"

Arteks 16.10.2019 12:21
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

@ja11 - trzeba mieć duże poczucie humoru aby uważać, że Jastrzębie jest ciekawym rynkiem pracy. Ilu młodych ludzi chciałoby pracować jeszcze na kopalniach? A jeśli już to czemu akurat ma jastrzębskich skoro są inne? A łąkowe parkingi obok KWK Borynia to taki symbol bylejakości Jastrzębia. Jak można z jednej strony chwalić się kopalniami i pozwalać na to aby drogi dojazdowe były w opłakanym stanie, a łąki zastępowały parkingi... Nie stać JSW czy Jastrzębia na jakiś nowoczesny parking? Jastrzębskie dziadostwo się kłania... Nikt nie uważa Rybnika za pępek świata - to jedno z normalnych miast z centrum, dworcami, placami, ładnymi budynkami i bardzo dużą różnorodnością miejsc pracy. :)

~ja11 (193.46. * .252) 15.10.2019 11:57
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

To powiedz tym rybniczanom by nie wozili drzewa do lasu i się pozwalniali z naszych kopalń. Napisz petycję do JSW by parkingi przy kopalni zrobiła, jak kolejny raz będziesz jechał to porób zdjęcia rejestracjom na parkingu. Wybacz ale jak trzeba być ślepym by uważać Rybnik za pępek świata?

Arteks 12.10.2019 20:20
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

@ja11 - nie wozi się drwa do lasu. W Rybniku też są kopalnie + wiele miejsc pracy jakich nie ma w Jastrzębiu. A tysiące to dojeżdżają do Warszawy. W Jastrzębiu nie ma nawet porządnych parkingów pod zakładami. Kiedyś przejeżdżałem w drodze do Cieszyna przez okolice Borynii i byłem wstrząśnięty widząc kilkadziesiąt aut stojących w błocie na jakichś polach... Reszta stoi na dawnym dworcu przewozów górniczych. Nie idzie wybudować jakiegoś parkingu cywilizowanego?

~ja11 (193.46. * .252) 11.10.2019 11:11
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Arteks wytłumacz mi jedno, po co wy "miastowi" jeździcie tysiącami do pracy w Jastrzębiu? Możesz na dwóch stronach A4. Przecież to do "metropolii" sie jeździ do pracy, prawda? No chyba ze to "metropolia Rybnik" czyli śmierdzące zanieczyszczeniami miasteczko.

~On48 (77.252. * .43) 07.10.2019 12:27
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

My mieszkańcy śląska , bo to już nie ślązacy ale ludnośc przemieszana jednak Polacy, myślimy jak Arabowie że ropa się nie skończy, a my że węgiel się nie skończy. Niestety prawda jest okrutna węgiel się skończy, i to teraz trzeba pomyślec żeby ten węgiel zainwestowac w inne formy gospodarki, bo potem będzie za póżno. Natura dała nam ograniczone zasoby węgla ale takie które pozwalają na stworzenie nowych technologi, i nowych możliwości , to już ostatni gwizdek jak prześpimy ten okres to pozostanie nam zbieranie ziemniaków.

~Kulka (46.134. * .43) 06.10.2019 23:52
oceniono 2 razy
2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Kulka (46.134. * .43) 06.10.2019 23:50
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@Nara, setki lat kiedy Wodzisław był stolicą państwa stanowego, Rybnik był tylko podmokłą wiochą w szuwarach. Dopiero 200 lat temu szkopy zrobili kreis rybnik...

~Potodno (87.101. * .96) 06.10.2019 21:20
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Honoratka wprowadź się na Pomorze ale te ruskie to będziesz miał swój klimat

~kreteczek (188.137. * .64) 06.10.2019 21:05
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Ale przecież na terenie powiatu wodzisławskiego nadal działają dwie duże kopalnie w Rydułtowach i Radlinie, a to w żaden sposób nie pomaga Wodzisławiowi. Górnicy widocznie albo w ogóle nie korzystają z gastronomii, a zakupy robią w miejscach gdzie jest większy wybór. Wodzisław wymarł z innych powodów - nie przez upadek górnictwa.

LoslauOW 06.10.2019 20:08
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Problem polskiego węgla polega na tym, że jest nadmiernie opodatkowany, a ten importowany nie. Na czyją korzyść działa PiS skoro nie chcą odciążyć polskie górnictwo? Żeby nie było to za rządów poprzedników było tak samo. Głosując ciągle na AWS PiS UW PO N. KE KO ZSL PSL SLD Razem czyli szeroko pojętą Lewicę promujecie węgiel z importu.

~popiszsię (46.134. * .154) 06.10.2019 19:13
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Nara (5.173. * .235) na jakiej podstawie twierdzisz że węgiel importowany jest lepszy od krajowego ?
"ale żeby mieć ten węgiel wystarczy kupić tańszy i lepszy od naszego"

~popiszsię (5.184. * .170) 06.10.2019 19:03
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

do NaRa (93.179. * .35)
jak piszesz
"otóż to ma węgiel do tematu,że co niektórzy twierdzą,że trzeba wybudować ze 2-3 kopalnie"
kto tak twierdzi ?

~Odpowiadam (37.30. * .52) 06.10.2019 17:43
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@TyleWtemacie Japonia se nie wybudowała kopalni chyba dlatego że nie ma węgla. Nie kupuje naszego bo ma bliżej innych dostawców. Prawdopodobnie Chiny.

~popiszsię (5.184. * .170) 06.10.2019 15:31
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

na podstawie poniższych komentarzy mogę stwierdzić że węgiel, kopalnie i górnicy są bezpośrednią przyczyną likwidacji chirurgii w szpitalu w Wodzisławiu Ślaskim oraz wszyscy którzy poruszają się samochodami z rejestracją SWD to wina że w Wodziu nie ma lokalnych przedsiębiorców to ich wina że rynek po 17:00 jest pusty ! NIGDY WIĘCEJ WĘGLA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 PRĄDU Z WĘGLA !!!!!!!!!!!!!!!!!! I REJESTRACJI SWD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to jest przyczyna że " "To miasto jest wymarłe"

~TyleWtemacie (5.173. * .235) 06.10.2019 14:53
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Dwie rzeczy,skoro Japonia potrzebuje węgiel to czemu se nie wybuduje kopalni?
A skoro już kupuje ten węgiel to zapewniam ,że nie polski bo za drogi

~takmysle (83.238. * .88) 06.10.2019 11:48
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@Nara Generalnie węgiel ma się na świecie bardzo dobrze a z dostępnych danych wynika że jego zużycie na świecie rośnie. Duży w tym udział Japonii która odchodzi pod presją społeczną od energetyki jądrowej właśnie na rzecz węgla. Mają w planie wybudować ponad 30 nowych elektrowni węglowych. Co do ceny naszego węgla wpływa na to wiele czynników. Kiepskie zarządzanie, czynniki geologiczne, "opłaty CO2". Cena węgla to wypadkowa tych czynników i działania rynku. Jeśli dzisiaj są źródła tańszego węgla to może być tańszy chwilowo - historia zna manewry krótkotrwałęgo dumpingu by zlikwidować konkurencję. Po zlkiwidowaniu naszych kopalń i przy tym samym popycie cena może wzrosnąć ponad koszty wydobycia "naszego". Poza tym żeby kupić ten węgiel to trzeba by coś sprzedać.....Są jeszcze aspekty ekonomiczno społeczne. Bezrobocie, koszty restrukturyzacji które tez należy uwzględnić. Nie jest niestety tak jak powiedział kiedyś pewien minister: "Po co nam węgiel skoro mamy prąd". Póki co jeśli chodzi o energetykę to jesteśmy na węgiel skazani. Jedyną poważną alternatywą jest energia wodna (brak u nas warunków) oraz jądrowa. Chętnie bym się dowiedział czy rybniccy zwolennicy likwidacji górnictwa przystaliby na uruchomienie w miejscu swojej elektrowni - elektrowni jądrowej. Co wy na to?

~Nara (5.173. * .235) 06.10.2019 11:23
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Ja to rozumiem i się z tobą zgadzam ale żeby mieć ten węgiel wystarczy kupić tańszy i lepszy od naszego.Ludzie czy elektrownie myślą ekonomicznie a nie patriotycznie aby za wszelką cenę utrzymywać to dlatego że polskie.
Węgiel to nie to samo co np fabryka mercedesa,która może przestawić się na pojazdy elektryczne i dalej produkować.Weglem już nikomu na świecie nie zaimponujesz bo to nie te czasy,jest taka konkurencja,że polski słaby jakościowo i droższy się po prostu nie opłaca wydobywać.A mowa,że to nasze ostatnie dobro narodowe jest żałosne bo sugeruje,że jesteśmy państwem kopidołów i nic mądrego nie potrafimy wymyślić czy wyprodukować.

~takmysle (83.238. * .88) 06.10.2019 11:04
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@NaRa Węgiel ma też to do tematu, że owszem Wodzisław jest spokojnymi cichym (szczególnie po 17tej) miastem ale że jeszcze w ogóle ktoś tu mieszka to dzięki temu że wodzisławianie maja prace w Rybniku lub Jastrzębiu. Jeśli ktoś uwaza, że zlikwidowanie górnictwa w okresie kilkunastu lat nijak , lub niezauważanie wpłynie na sytuację takich miast jak Rybnik to jest w dużym błędzie. Zrozumiał to w ostatnich dniach Biedroń który jeszcze niedawno zapowiadał likwidację polskiego górnictwa. Kilka dni temu się z tego wycofał. Ciekawe czy tak samo zmądrzał "wiosenny" rybnicki (!!!) europoseł który w tym szaleństwie Biedroniowi wtórował? Bezdyskusyjne jest to że trzeba odejść od spalania węgla w domach ale nie można oceniać węgla przez pryzmat niskiej emisji. Nowoczesna elektrownia węglowa praktycznie emituje do atmosfery tyko CO2, a jesli spala nasz węgiel to daje nam coś co jest nie do przecenienia - niezależność energetyczną.Daje miejsca pracy ludziom, pieniądze gminom i prąd o każdej porze dnia i nocy bez względu na warunki atmosferyczne. Jeśli nawet Biedroń to zrozumiał to wy też możecie.

~NaRa (93.179. * .35) 06.10.2019 09:47
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

otóż to ma węgiel do tematu,że co niektórzy twierdzą,że trzeba wybudować ze 2-3 kopalnie,żeby wodzislaw był wielki (nie wymarły jak w temacie).
Większość ludzi woli małe ciche miasto bez kopalń i tego całego z tym syfu.
Wodzisław nigdy nie był nie jest i nie będzie większy od Rybnika i bardzo dobrze,jak ci nasze miasto nie wystarcza to sprzedaj budę i jedź do Warszawy czy gdzie tam tylko chcesz.

~popiszsię (5.184. * .182) 06.10.2019 01:07
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

do poniżej .. Twoim zdaniem zostaje energia z elektrowni jądrowych, no i spoko to Twoje zdanie i mnie nic do tego. Tylko wytłumacz mi co ma węgiel .. "fotowoltaika i wiatraki" (cytuję z oryginału) i elektrownie atomowe do tekstu artykułu ? w którym czytamy (cytuję) : "Po godzinie 17.00 w okolicach rynku praktycznie nie zobaczymy żywej duszy" oraz "samorząd ma zamknięte drzwi dla lokalnych przedsiębiorców," "zaapelowali do parlamentarzystów o debatę z mieszkańcami na tematy lokalne przede wszystkim w zakresie ożywienia miasta."

~Takaprawda (83.238. * .88) 05.10.2019 22:50
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Do @podpiszsie No to porozmawiajmy merytorycznie. Jeśli nie węgiel to co?. No bo fotowoltaika i wiatraki wiadomo że odpadają. Żadne państwo na świecie nie opiera na tym systemu energetycznego. W naszych warunkach więc moim zdaniem zostaje energia z elektrowni jądrowych.

~popiszsię (5.184. * .182) 05.10.2019 21:28
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Niestety normą jest, że gdy ktoś nie ma merytorycznych argumentów, to zamiast odpuścić lub przyznać rację przeciwnej stronie, zaczyna wymyślać coraz to bardziej absurdalne uzasadnienia swoich poglądów. Normą jest też odwracanie wówczas kota ogonem, zmiana tematu czy personalne zaczepki.

~ciekawy (188.137. * .185) 05.10.2019 20:32
oceniono 2 razy
-2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~do_objektywny (5.173. * .32) 05.10.2019 15:36
oceniono 2 razy
-2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Objektywny 05.10.2019 14:48
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Do —do _niżej ...masz rację ,wszyscy wyjedziemy byś miał zdrowiej ,czyściej i bezpieczniej, zostawiam cię z twoją racją i nie będę narażał więcej twojego mózgu przeciążonego racjami bo jeszcze ci zaproponują udział w programie "Mam Talent" bo takiego kreatyna tam jeszcze nie widzieli ....Pozdrawiam ...

~do_niżej (93.179. * .35) 05.10.2019 10:54
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

i dalej to samo................to niech się te miasta wyludniają,będzie spokojniej,czyściej,zdrowiej i bezpieczniej!!!
Same pozytywy!!!

Objektywny 05.10.2019 10:30
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Do poniżej ......nie , nie wiem wszystkiego najlepiej , ale staram się myśleć samodzielnie ,to co napisałeś to twoja prawda ,może też przeczytasz o innej prawdzie np .w google - " Dlaczego chcą zniszczyć Polski węgiel " dla mnie jest bardzo dziwne że węgiel na świecie jest coraz bardziej doceniany a u nas robi się wszystko by kopalnie pozamykać ,nie wiem czy wiesz? i można to sprawdzić , tam gdzie likwidowane są wielkie zakłady pracy do których zalicza się też kopalnie zaczynają te miasta się wyludniać ,jak myślisz co jest powodem tego ????? ...

~NieMamNicku (93.179. * .35) 04.10.2019 21:36
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Objektywny poczytaj sobie choć wiem,że ty wszystko wiesz najlepiej i pewnie nie uwierzysz w to co napisane,to niech przynajmniej inni się dowiedzą PRAWDY o polskim węglu
https://www.slaskibiznes.pl/wiadomosci,wyborcza-nasze-gornictwo-klamstwem-stoi,wia5-1-1981.html

~ciekawy (188.146. * .195) 04.10.2019 09:35
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Obiektywny - usta pełne frazesów ale dalej nie odpowiedziałeś na jedno podstawowe pytanie - dlaczego mamy dalej dopłacać do waszych rylskich emerytur, deputatów barbórek itp ? I druga sprawa co jest ważniejsze te 80 tyś rodzin utrzymujących się z górnictwa - czy 38 milionów Polaków dopłacających ze swoich podatków

Objektywny 04.10.2019 07:43
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Do poniżej .... Masz rację co do zatrudnień i niepotrzebnych etatów wykorzystywanych jak piszesz
przez pociotkóww ,ale co do kopalń i węgla w tym jesteś najbliżej do tego o co chodzi UE - robole, ceny i syf nasz ,tani węgiel dobrej jakości dla nich, jakie zakłady pracy byś widział na Śląsku? Eko okna nie wystarczą , co się stało z rejonami gdzie zlikwidowano zakłady pracy ? Co stanie się z Śląskiem kiedy zlikwidują ten syf jak to nazywasz, pracownikiem w górnictwie nie jesteś co udowadniasz swoim żalem nie mając pojęcia o górnictwie w Polsce a to że przemysł węglowy na Śląsku jest od zawsze nie oznacza że wszystko obecnie jest super potrzeba bardzo dużo naprawić po latach BYŁYCH przede wszystkim nie dopuścić więcej do długoletnich wyniszczających kontraktów sprzedaży węgla , nie może być tak by kopalnie wydobywające węgiel nie mogły związać końca z końcem a ludzie ......?.............,............ ............ ........ ...
......... ,..... ....! Tyle w temacie ...

~PreczZczarnymświństwem (93.179. * .35) 03.10.2019 19:33
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Tu nie chodzi o dekarbonizację (choć to też powinno jak najszybciej nastąpić) tylko np. o sens wydobywania tego czarnego syfu z dopłacaniem przez nas wszystkich.
Nasz węgiel kosztuje 80 euro za granicą 50 euro,to pytam po co nam szkody górnicze,syf wszędzie,wypadki,dopłacanie do tego szajsu jak można go kupić za 50 euro z pocałowaniem ręki???
W imię czego mamy utrzymywać trupa i dopłacać??? Wiesz dlaczego nasz kosztuje 80 euro?
Robiłeś na grubie to to powinieneś wiedzieć,całe rodziny pociotki i wszelkie maści nieroby siedzą i ciągną ile wlezie z tego ostatniego państwowego bastionu.Połowa bab na powierzchni do zwolnienia,siedzą cały dzień ja fejsach i sklepach internetowych,reszta co się szwęnda bez ładu i składu z dołowymi szychtami.
jak węgiel w polsce będzie się opłacało wydobywać za 40 euro to se buduj kopalni ile wlezie ale z dopłacaniem nie ma to sensu.
Daj se objektywny luzu,to,że ty robiłeś całe życie na grubie nie znaczy,że inni też muszą.
Pozamykać to dziadostwo jak najszybciej!

~Prostownik (37.248. * .165) 03.10.2019 19:02
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Mówił ci ktoś, że masz inteligencję muszki owocówki?

Objektywny 03.10.2019 17:30
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@ciekawy......grosz-ku —... mi na nerwach ,z tymi swoimi mądrościami ,masz internet to przeczytaj jak wygląda węgiel na świecie ? nie chodzi mi o to że też jest czarny , jaka jest prawda tylko UE czepia się karbonizacji Niemcy które wiodą tam prym zużywają większą połowę węgla jaki zużywa cała unia Europejska ( i ten smog ze spalania jest pewnie uzdrawiający ) dlaczego wiatraki nie zdały egzaminu ? z tych rozwiązań zaczynają się wycofywać i najlepiej je komuś wciś, dlaczego Europie było by na rękę by nasze górnictwo upadło —wiesz ? ? Przeczytaj
Dlaczego Niemcy u siebie niszczą i wycinają lasy które są potrzebne dla czystego powietrza po to by eksploatować tereny dla węgla brunatnego —skoro kopalnie węgla kamięnnego pozamykali Dlaczego ? Dlaczego nie chcesz się dowiedzieć konkretów ? ,podejrzewam że ty nie masz pojęcia o co tak do końca chodzi ? zastanawia mnie tylko czy w erze kputerów jeszcze ktoś napisał by tyle bzdur co TY? Tak do ścisłości nagrody roczne czy inne dodatkowe wynagrodzenia pracowników są w wszystkich zakładach pracy ,no ale to pewnie wiesz??? .Pozdrawiam ...


~ciekawy (188.146. * .195) 03.10.2019 15:06
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

Tak też podejrzewałem Obserwator i inni grubiorze, Usta pełne sloganów a jak pytam o konkrety to odpowiedzi brak

~ciekawy (188.146. * .195) 02.10.2019 14:03
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

Obserwator to może Ty najpierw napisz nam tutaj jaki jest ekonomiczny sens ( oprócz oczywiście waszych rylowskich trzynastek barbórek i emerytur ) utrzymywanie wiecznie deficytowego górnictwa. Jaki jest ekonomiczny sens wydobywania węgla z coraz niżej położonych pokładów - a co z tym idzie z coraz większym kosztem wydobycia ? Już pomijając straty dla środowiska itp.