Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Pasjonaci z Jastrzębia-Zdroju pokonali bezdroża Kuby na rowerach [ZDJĘCIA]

Dwójka mieszkańców Jastrzębia-Zdroju: Ewa Frajhofer i Andrzej Rakowski na własnej skórze postanowili doświadczyć uroków magicznej Kuby, zwiedzając ją w dość nietypowy sposób – na rowerach. Swoją przygodę przeżyli jeszcze przed epidemią koronawirusa w Polsce.

- Od zawsze jesteśmy mieszkańcami Jastrzębia Zdroju i od zawsze jeździmy na rowerach. 3 marca wyjechaliśmy na wyprawę - otworzyć sezon rowerowy na Kubie... Przez 2 tygodnie pedałowaliśmy podziwiając egzotyczne widoki 9 tys. km od domu ale prawdziwa przygoda dopiero na nas czekała - wspominają Ewa Frajhofer i Andrzej Rakowski. Do tej pory pasjonaci kolarstwa z Jastrzębia-Zdroju pokonali m.in. trasę wzdłuż polskiego wybrzeża od Gdańska do Świnoujścia, przejechali na rowerach Szlak Orlich Gniazd, a pani Ewa zmierzyła się ze Szlakiem Św. Jakuba w Portugalii, podczas gdy pan Andrzej przygotowywał się do maratonu w Wiśle. Ich wspólny wybór na kolejną rowerową podróż padł na Kubę.

Kuba to nie tylko rum, cygara, odrestaurowane legendy światowej motoryzacji i niedogodności spowodowane jedynym „słusznym” ustrojem. Kuba to przede wszystkim jej otwarci, przyjaźni i ciekawi świata obywatele. Przekonali się również o tym jastrzębianie. – Kubańczycy są bardzo przyjaźni. Podczas jeden z naszych podróży spotkaliśmy chłopinę, który wypasał świnki. Po krótkiej rozmowie poczęstował nas tym, co miał – kokosami. Zrobił nam nawet szybki kurs ich otwierania tasakiem. Niechętnie, lub raczej nieśmiało przyjął od nas zapłatę, zaskoczyło mnie to, że wzruszył się tym gestem. Ta sytuacja uzmysłowiła nam, ze rzeczywiście jesteśmy w miejscach gdzie zwykli turyści nie docierają. Innym przykładem pozytywnego nastawienia do turystów była sytuacja, gdy w piekarni chcieliśmy kupić pieczywo, ale jako turyści nie mieliśmy kartek żywnościowych. Takimi kartkami dysponują tylko Kubańczycy, na szczęście dla nas sprzedawca wręczył nam pieczywo „spod lady” - opowiada pani Ewa.

- Gdy rozpoczynaliśmy urlop na Kubie nie było jeszcze ani jednego przypadku koronawirusa, gdy wyspę opuszczaliśmy były tylko 3 i to stwierdzone u włoskich turystów więc czuliśmy się bezpiecznie. Dreszcz emocji pojawił się gdy dowiedzieliśmy się, że Polska nie przyjmie samolotu z nami i że po locie z Hawany do Paryża będzie na nas czekał plan awaryjny ściągnięcia nas do kraju przez organizatora wyjazdu. Po nocy spędzonej na lotnisku w stolicy Francji polecieliśmy do stolicy Niemiec. Plan odbioru nas w którejś z europejskich stolic odpadł, bo bus nie zostałby przepuszczony na granicy, więc komunikacją miejską udaliśmy się do Frankfurtu nad Odrą, a stamtąd pieszo przez granicę do Polski - relacjonują trudny powrót z wyprawy jastrzębscy podróżnicy.

Po 62 godzinach dotarli w końcu do Jastrzębia i dołączyli do innych osób objętych kwarantanną, która skończyła się z początkiem kwietnia.

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].