Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Kto awansował, a kto spadł? Jest decyzja

Wiadomo już kto wystąpi w nowym sezonie w rozgrywkach podokręgu Racibórz. Wydział Gier podjął decyzje w czwartkowe popołudnie.

Kto awansował, a kto spadł? Jest decyzja

Do klasy okręgowej z raciborskiej A klasy awansowały zespoły Naprzodu 46 Zawada oraz LKS Górki Śląskie. Spadek z klasy A zanotował LKS Strzelec Rzuchów i LKS Samborowice. W miejsce czterech drużyn, które opuściły A klasę (dwie awansowały, dwie spadły) weszły cztery z B klasy: LKS Dzimierz, LKS Odra Nieboczowy, LKS Gamów i LKS Cyprzanów. Do C klasy z B spadły natomiast: LKS Sparta Babice i LKS Adamowice. Najwięcej zamieszania było przy tym kto awansuje z C do B klasy. W grupie II awansował KS Naprzód Borucin i LKS Pietraszyn. Do większych roszad doszło w grupie I C klasy. Z rozgrywek wycofał się zwycięzca w sezonie 2010/11 LKS 1908 Nędza II. Wydział Gier podjął decyzję o awansowaniu LKS Płomień Siedliska (2. miejsce) i rezerw Dębu Gaszowice (3. miejsce). Nie wiadomo jeszcze do końca jak będzie wyglądał skład zespołów przystępujących do C klasy. Do piątkowego popołudnia zgłosiło się 15 drużyn: KS 1905 Krzanowice II, LKS Ruch Bolesław, LKS Zameczek Czernica, LKS Naprzód Syrynia II, LKS Czarni Gorzyce II, KS Olszynka Olza, LKS Raszczyce, LKS Owsiszcze, LKS Płomień Kobyla, LKS Rozwój Bełsznica, LKS Bogunice, LKS Wojnowice, LKS Grzegorzowice, LKS Adamowice i KS Kokoszyce. Kluby mogą się zgłaszać do poniedziałku włącznie.

 

Terminarze rozgrywek zostaną ostatecznie ustalone w najbliższym tygodniu.

49 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~obiektywny (89.200. * .77) 19.07.2011 22:53

Moim zdaniem awans Gaszowic do B klasy jest zasłużony. Zawodnicy byli bez dwóch zdań najlepsi w swojej grupie zaraz po Nędzy, która sie wycofała, a 3 miejsce wynikło tylko z pomyłki działaczy (walkower z Siedliskami - na boisku 3;1 co pokazało kto był lepszy). Ponadto z tego co wiem mieli przed sezonem podpisaną umowe współpracy z GUKS Piece, i przedłożyli ją w podokręgu przed rozgrywkami - wtedy nikt tego nie podważał, a teraz jak przyszło co do czego to komus zaczęło to przeszkadzać (nawet kluby w wyzszych ligach często podpisywały takie umowy,np. Energetyk ROW Rybnik - RKP Rybnik). Nie rozumiem akurat awansu Siedlisk, którzy nie mają młodzieżówki - ale taki jest nasz "kochany" podokręg i taki bajzel tam mają. Cóż przyszły sezon pokaże kto w b klasie cos zdziała!

~Bingo (95.50. * .162) 18.07.2011 19:02

Nie wiesz co to Płonia ale znasz Pana Józka P. wiec sam sobie przeczysz!

~Podpisz się... (83.10. * .34) 18.07.2011 14:27

Wszyscy jesteście za założeniem amatorskiej ligi. WIĘC CO STOI NA PRZESZKODZIE załużcie ją. Specjalnie dla was piszę dużymi literami.

~Podpisz się... (83.10. * .34) 18.07.2011 10:18
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Tak Bingo masz rację jestem człowiekiem tego skostniałego podokręgu tylko nawet nie wiem co to jest Płonia. A jak już poruszasz temat Pana P. i jesteś tak zorientowany to zapytaj tego Pana czy zaliczył biegi przedsezonowe.

~Bingo (95.50. * .162) 18.07.2011 09:07
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Szef jest człowiekiem tego skostniałego Podokręgu Racibórz wystarczy przeczytać ze zrozumieniem jego ostatnie posty. Piszesz o awansach dla grup młodzieżowych bo są lepsze niz przedmecze. To jakim prawem w lidze juniorów A grała Płonia i z jakim skutkiem na koniec sezonu? To jest chore. Druga rzecz jak są jakieś przepisy to trzeba je przestrzegać (Siedliska, Gaszowice, Buków) a nie naginać do swoich potrzeb. Tym panom z Podokręgu już należy podziękować. Tam brudy są od dawna zamiatane pod dywan ale więcej już się tam nie pomieści. W Wydziale Sędziowskim to samo (jeden co powiedział prawdę Józek Podpora został delikatnie odsunięty) Propozycja Heńka jest dobra tylko trudna do zrealizowania w Polsce poza strukturami PZPN który ma monopol na wszystko w piłce i talent do zbierania kasy (np. karty czipowe, których do dzisiaj większość klubów nie otrzymała). I jeszcze jedno Regulamin Ramowy Rozgrywek obowiązuje we wszystkich Podokręgach OZPN Katowice i był znany przed sezonem!

~Podpisz się... (195.72. * .222) 18.07.2011 07:51
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

jezeli chodzi o założenie amatorskiej ligi jestem jak najbardziej za - mam juz tez dosyc placenia za nic zwiazkowi - startowe-licencja-kartki-ubezpieczenia-za sedziow -podatki za sedziow -skladki czlonkowskie itd

~szef (83.16. * .186) 17.07.2011 21:41
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

popierasz Pana Heńka to bardzo dobrze zróbmy przed mecze tak jak uważacie i wytłumaczcie tym młodym chłopakom że nie mają prawa awansu . Kiedyś tak było i drużyna młodzieżowa się zastanawiała czy przyjadą czy nie a jak już przyjechali to te mecze trwały po dwadzieścia minut żeby zdąrzyć przed seniorką. A tak dając przykład to na szesnaście drużyn w A i B klasie juniorkę może miało ze siedem drużyn i wszyscy mogli awansować bez konsekwencji. Połowa meczy się nie odbywała bo niektórzy mieli tramkarzy. Do dociekliwego jak piszesz licencje klubowe , skąd wiesz jakie licencje dostały odpowiednie kluby. I jeszcze raz do kirkora jaki punkt tego regulaminu mówi o prawie awansu /a raczej podpunkt. Zróbmy przed mecze to dopiero będzie jazda jedni mają juniorów drudzy tramkarzy, a trzeci ijeszcze orlików. Damy radę .

~działacz (83.5. * .180) 17.07.2011 20:46

Popieram P. Heńka, działaczy w Podokręgu można porównać do "RAKA ZŁOŚLIWEGO" i jednym lekiem jest wycięcie, bo w innym przypadku zjedzą nas żywcem.Przyłaczam się i namawiam innych prezesów klubów o poważne rozważnie utworzenia ligi lokalnej poza strukturami PZPN u.
Nieuczciwością jest utrzymyanie ludzi w Podokręgu Za pieniądze podatników i naszych darczyńców.Pieniadze te mają zostać w wiosce z przeznaczeniem na działalność kulturalno - sportową, a nie na utrzymywanie struktur PZPN u, z których się nie umią wyliczyć.Mam pytanie: może ktoś pamięta komu finansowo lub materialnie udzielił wsparcia PZPN ? Jeszce sprawa gry juniorów, w zakończonym sezonie w kl A wiekszość drużyn posiadała drużynę juniorów , ale nie było ani jednego chyba przypadku rozegrania meczu juniorów jako przedmecz .Pozdrawiam Wszyskich logicznie myślących!

~dociekliwy (95.50. * .162) 17.07.2011 15:53
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Regulamin Ramowy Rozgrywek OZPN Katowice obowiązujacy w naszym Podokręgu. W paragrafie Licencje klubowe napisano:

1. Stosownie do wymogów licencyjnych dla poszczególnych klas rozgrywkowych kluby seniorskie muszą prowadzić odpowiednią liczbę zespołów młodzieżowych.

2. Jeżeli w czasie sezonu rozgrywkowego klub przestanie spełniać ten wymóg (z racji wycofania z jakichkolwiek przyczyn drużyn młodzieżowych z rozgrywek), Wydział Dyscypliny Śl. ZPN na wniosek Komisji do spraw licencji klubowych będzie mógł zawiesić licencję przyznaną klubowi.

~szef (83.16. * .186) 17.07.2011 10:03

kirkor studiowałem ten regulamin z pięć razy i nigdzie nie ma napisane że nie ma prawa awansować. Jest napisane że ma posiadać odpowiednią drużynę młodzieżową w danej klasie rozgrywek. Przepis daje wolną rękę podokręgom. Nasz ,, ukochany" podokreg ustalił że ma być drużyna młodzieżowa, tylko trochę za późno poinformował kluby o tym jak już nie było można było zgłaszać deklaracji do gry. Ten przepis nie jest do końca jasny. Masz rację chory jest Ślzpn ale jeszcze bardziej raciborski podokręg w innych podokręgach też śzpn ten przepis nie obowiązuje bo te podokregi nie ustaliły że kluby mają obowiązek posiadać drużynę młodzieżową tylko nasz podokręg się wychylił bo poczuł kasę za drużyny młodzieżowe.

~kirkor (83.10. * .120) 17.07.2011 09:31
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

do szefa, który też się podniecił. Wszystko co piszesz to spoko, ale zrozum, że jest to przepis Śląskiego Związku Piłki Nożnej. Klub który nie ma grupy młodzieżowej w sezonie w którym zamierza awansować to nie ma prawa awansować. I tu nie jest wina ludzi co się tym podniecają, czy też klubów ale chorego przepisu w Ślzpn!!!!

~szef (83.16. * .186) 17.07.2011 08:57

Czytając te wasze wszystkie wypociny, żal mi Was. Gaszowice Siedliska czy Buków to wszystko amatorska piłka nie raz jeszcze będą w A,B,czy C klasie a wy się tu podniecacie co do przepisów. Gaszowice i Siedliska były najlepsze na boisku zaraz po Nędzy więc dlaczego nie mają awansować, jak nie oni to kto piąta drużyna C klasy czy szósta to dopiero by był śmiech. W opolskim podokręgu nie muszą mieć drużyny młodzieżowej nawet w A klasie i nie ma głupich komentarzy tak jak u nas i wszyscy grają. To że klub posiada drużynę młodzieżową to tylko się cieszyć to przyszłość danej wioski, ale nie uzależniajmy awansu od drużyny młodzieżowej skoro nawet nasz '' ukochany PZPN" tego nie wymaga. Pomyślcie o tych chlopakach, którzy kopią piłkę w wyżej wymienionych klubach zrobili awans na boisku i co mają nie awansować to jaki to ma cel, przejdzcie do tych klubów i im to powiedzcie. Nie rozumię tylko podokręgu ,który wydał taki przepis i to nie do końca sprecyzowany. To jest tylko i wyłącznie wymysł podokręgu a nie przepis PZPN. Pozdrowienia dla wszystkich którzy się tu podniecają.

~do leo 2 (93.105. * .3) 16.07.2011 21:06

Kogo to obchodzi, wszechwiedzący Bernard niech teraz coś wymyśli

~leo2 (81.219. * .29) 16.07.2011 21:00

A co bedzie dalej z juniorami trenera Slawika ? ponizej pisze ze Nedza juz ich niechce .

~Bingo (95.50. * .162) 16.07.2011 20:24
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Wydział Gier dał przyzwolenie na omijanie przepisów tym samym strzelił sobie w piętę. Gdyby ci ludzie mieli odrobinę honoru to podali by się do dymisji. Tak się pewnie nie stanie bo są mocno przyspawani do swoich stołków. Żenada!!!

~Leo (77.255. * .171) 16.07.2011 14:15

bierzcie przykład z Zawady rok temu juniorzy starsi zajęli pierwsze miejsce w grupie a dzisiaj prawie wszyscy są w seniorach i w kadrze okręgówki a juniorzy młodsi w tym roku nie przegrali meczu na wiosnę i dwóch trzech wejdzie do seniorów

~Trener FCB (83.10. * .51) 16.07.2011 14:00
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Jeśli w Waszych klubach drużyny młodzieżowe zakłada się tylko i wyłącznie bo tak mówią przepisy, to serdecznie współczuję...
Młodzieżówki są po to, żeby mieć saytsfakcje po latach że któryś z wychowanków gra w seniorach czy też poszedł grać gdzieś znacznie wyżej. Pozdrawiam ekipy trzeźwo myślące o swoich wychowankach, prócz wiadomo np. Siedliska, Buków, itd...

~Ser. (46.115. * .56) 16.07.2011 13:56
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Karczycho Ty gupolu

~ser (83.16. * .186) 16.07.2011 13:47
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

do Henka. Ty jakiś analfabeta jesteś.

~DanceMaster (10.0. * .88) 16.07.2011 13:31

Żal wam dupsko ściska że Cyprzanów awansował z sezonu na sezon.Przed sezonem było wszystko jasne ile awansuje...Więc pytam o hoi wam chodzi??

~do Henka (93.105. * .96) 16.07.2011 13:26

mAsz rację , z drużynami młoziezowymi, to toalny niewypał drużyny Siedlisk i GAszowic awansowały ddo wyzszej klasy choz nie mają zadnej rużyn w swoich strukturach, wiec po co działącze innych klubów , co wymieniłeś myusża sie gimnastyklowac by sklep[cić jakoś drużyne młodziezową.Po drugie,
Wzbogacanie PZpN czy podkregu Racibórz także toizie nazwac "arbunkiem w biały dzień" robią sie co cchą a stwaki kazdego roku wyższe, a kluby odwrotnie , dotacje z urzedów gmin corasto mniejsze , niektógo nie starczy na media, wieć jak komuś osłączą prąd czy woe , jak to sie spotykaw wyższych klasch to niedługo zejdzie to do naszych klubów.

~do kumatych (31.63. * .176) 16.07.2011 00:49
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Racja Heniek , ale z czego ta mafia będzie żyć !!!

~Heniek (83.29. * .115) 15.07.2011 22:52
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Czyli znowu w podokręgu schowali głowę w piasek. To może teraz drużyn y będą wycofywać drużyny młodzieżowe i grać w a klasie. To co zrobiono w sprawie gaszowic i bukowa oraz awansu siedlisk do b klasy to skandal; mam propozycję dla prezesów klubów - po co grać gdzieś, gdzie władze podokręgu łamią własne regulaminy? załóżmy ligi poza strukturami pzpn-u. Po co płacić bardzo duże ( i z roku na rok się zwiększające) sumy na startowe, uprawnienia zawodników, żółte kartki oraz oczywiście sędziów, które przejadają w pzpn-ie. Przecież te pieniądze mogłyby zostać w naszych klubach i służyć n.p juniorom. Stwórzmy ligi amatorów na terenie powiatów raciborskiego, wodzisławskiego i rybnickiego. A ci co chcą grać w okręgówce to niech tam sobie grają. Kolejna sprawa to mecze juniorów. Kiedyś odbywały się przed meczami seniorów i wszystkim to pasowało. Teraz i dotyczy to głównie małych wiejskich klubów, czasami juniorzy i seniorzy grają o tej samej godzinie w odległości czasami i ponad 30 km. Dla wiejskich klubów gdzie w zarządzie jest 5 czy 6 działaczy jest to bardzo trudne do pogodzenia. Ale w naszym podokręgu ważniejsze są drużyny typu Rogów, Pszów, a nie kluby z Dzimierza, Nieboczów, czy Pstrążnej. Temat do przemyślenia dla wszystkich działaczy z naszych małych wiejskich klubów.

~Podpisz się... (89.200. * .88) 15.07.2011 22:51

a nie zmieniło się - że w przyszłym sezonie będą tylko 2 spadały z okręgówki..? - no chyba że ktoś spadnie z IV ligi.. ?

~Karczycho (83.10. * .101) 15.07.2011 22:16
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Teraz z okręgówki na pewno spadną Pietrowice Wielkie, Nędza i być może Rafako... a więc z A klasy mogą spaść nawet 4 zespoły... pod warunkiem że 1 awansuje.

~22 (89.200. * .88) 15.07.2011 21:30
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Jeśli chcieli awansować to byli świadomi co ich tam może czekać.. nie oceniajcie ich przed sezonem! - zobaczymy co nadchodzący sezon przyniesie! ale muszą się liczyć z tym że może spaść więcej niż 2 drużyny z A-klasy! ..bo teraz jest dużo więcej naszych (z podokręgu Racibórz) w okręgówce.. ;d

~do KiBiC (31.63. * .100) 15.07.2011 18:28
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Sezon pokarze, czy będą dostawać baty. Martwcie sie o swoje druzyny.

~do KiBiC (95.50. * .162) 15.07.2011 17:47
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

4 drużyny do klasy A czyli 1/4 wszystkich to nadaje się do rekordu Guinessa bo bo nie ma takiej ligi na świecie aby 25% drużyn awansowało! Ale ludzie z Podokręgu pewnie chcą zabłysnąć ale gorzej im wychodzi przestrzeganie prostych regulaminów.

~KiBiC (83.22. * .192) 15.07.2011 17:33
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Cyprzanów i Gamów w A-Klasie. Ludzie straszy was.Oni bedą baty dostawać od każdego po 10 heh MACIE POMYSŁY

~obserwator (95.50. * .162) 15.07.2011 16:49
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Masz rację już niczego nie zmienią ale część tych ludzi trzeba zmienić!
Do kibic: są wioski co mają ten sam problem a mimo to posiadają drużynę młodzieżową. A jak to się stało, że jesienią miał kto grać a wiosną już nie? Co się stało z tymi chłopcami wyemigrowali za granicę? W przestrzeganiu przepisów trzeba być konsekwentnym bo potem dochodzi do sytuacji jakie miały miejsce w tym sezonie.

~kibic (83.5. * .199) 15.07.2011 16:31
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

w bukowie na 10 lat rodzi się 10 chłopców to z czego mają zrobić drożynę młodzieżową

~Podpisz się... (91.214. * .89) 15.07.2011 16:20
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

w poniedziałek ma jeszcze dołączyć ta słynna Odra Wodzisław ha ha ha

~do obserwator (89.200. * .69) 15.07.2011 16:02
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

hahaha i co ci to dalo? zmienia decyzje przez ten komentarz?:D pozdro ps. szkoda nędzy bo by sobie grali w srodku b klasy a tak to siedliska na jeden sezon sobie wchodza pograc ;] hah

~obserwator (95.50. * .162) 15.07.2011 15:05
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Regulamin rozgrywek kolejny raz został naruszony! Po co w Podokręgu Racibórz są jakieś przepisy jak ich się nie przestrzega? Siedliska i Gaszowice II nie powinny awansować, a Buków za wycofanie drużyny juniorów w trakcie sezonu powinien zostać zdegradowany. Na dodatek bardzo mętna sprawa Gaszowic która ma drużynę młodzieżową UKS Lider Piece. Leśne dziadki trzy tygodnie komblinowali jak z tego wybrnąć i jak widać wykombinowali. Jak długo jeszcze - czas na zmiany!!!

~ziok (188.137. * .153) 15.07.2011 14:45
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Nędzie juz od lat z tym gerardem;)) zrobic awans i wycofac druzyne;];]

~do 789 (78.31. * .17) 15.07.2011 14:41

tak to prawda

~Król (78.31. * .17) 15.07.2011 14:40

No ale skoro wycofują B klasę tzn że kasy jest mało. Rezerwy zazwyczaj wyznaczają dobrobyt pierwszej ekipy ;)

~kibic (83.4. * .105) 15.07.2011 14:33

tylko ze ludzie z okregowki zostaja a wycofali bklase wiec jak nie ma pieniedzy

~Król (78.31. * .17) 15.07.2011 14:26

Jak nie masz pieniędzy to co chcesz? Wy się módlcie aby nie spaść z Okręgówki bo w tym sezonie Nędza jest głównym kandydatem.

~Kibic (83.4. * .105) 15.07.2011 14:01
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

chlopaki z Nedzy zostawiali pluca na boisku a teraz ich wycofano:) brawo dla zarzadu!!!