Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Najlepsze sposoby na reklamę sklepu internetowego

Branża e-commerce to aktualnie jeden z najszybciej rozwijających się sektorów rynku usług. Z jednej strony fakt ten otwiera przed początkującymi przedsiębiorcami całe spektrum opcji: możliwość osiągania dużych zysków poprzez sprzedać w internecie jest czymś jak najbardziej realnym. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że coraz większa liczba Polaków dokonuje zakupów właśnie online. Jednocześnie jednak może to stanowić utrudnienie: sklepów internetowych istnieje już naprawdę mnóstwo, a wciąż pojawiają się kolejne. Ta ostatnia okoliczność sprawia, że kluczowym warunkiem sukcesu finansowego w sektorze e-commerce jest skuteczna oraz zróżnicowana promocja swojego biznesu. Jak umiejętnie reklamować sklep internetowy? Oto kilka najciekawszych rozwiązań.

Najlepsze sposoby na reklamę sklepu internetowego

Reklama sklepu internetowego - najlepsze metody

1. Pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach 

Pozycjonowanie strony naszego biznesu w wynikach wyszukiwarek to element o znaczeniu niemożliwym do przecenienia. Pamiętajmy, że klienci szukający poszczególnych usług przeważnie po prostu wpisują daną frazę w Google. Załóżmy, że klientem jest np. osoba szukająca podręczników do nauki j. portugalskiego. Wpisana w Google fraza to np. podręczniki portugalski, podręczniki do portugalskiego, podręczniki do portugalskiego C1. Po wpisaniu frazy, w Google wyświetla wyniki wyszukiwania.

Dlaczego pozycja strony w tych wynikach jest tak istotna? Różne badania pokazują, że użytkownicy naprawdę rzadko w ogóle sprawdzają wyniki wyświetlone w drugiej lub trzeciej dziesiątce wyników wyszukiwania. Liczy się jedynie top 10. To właśnie strony z owej pierwszej dziesiątki mogą liczyć na wizyty klientów.

Co jednak w przypadku, gdy konkurencja w danej dziedzinie jest naprawdę intensywna i przebicie się od owego top 10 wymaga dużych nakładów finansowych? Warto wtedy pozycjonować stronę sklepu na mniej oczywiste frazy, które jednak również dość często są wpisywane przez w Google przez użytkowników. Wićej o pozycjonowaniu przeczytasz na stronie: blog.sky-shop.pl/alfabet-e-commerce-p-jak-pozycjonowanie/.

Jednocześnie warto pamiętać o możliwościach, jakie dają np. portale z ogłoszeniami. Większość z nich jest naprawdę dobrze pozycjonowane(np. portal OLX pojawia się w TOP 10 Google w przypadku wpisywania wielu różnych fraz). Jednocześnie, zamieszczanie ogłoszeń na tego rodzaju portalach najczęściej jest całkowicie darmowe. W ten sposób, możemy pozycjonować nasz sklep w sposób "pośredni", tj. korzystając po prostu z pozycji w wynikach wyszukiwania Google portalu z ogłoszeniami.

2.  Mailing

Kolejna opcja, która może być wysoce pożyteczna w przypadku początkujących przedsiębiorców. Reklama  sklepu internetowego przez mailing nie wymaga specjalnie wysokich kosztów finansowych. Jednocześnie jednak umiejętnie prowadzona jest w stanie zapewnić nawet dwucyfrowy współczynnik konwersji.

Należy jednak pamiętać, że korzystając z  mailingu możemy nie tylko wspomóc nasz biznes, ale także mu zaszkodzić. Kluczowe znaczenie ma tutaj dobór odpowiedniej formy. Warto zadbać o to, aby korzystanie z tej formy reklamowania swojego sklepu nie było w żaden sposób nieprzyjemne czy wręcz uciążliwe dla użytkowników.

Należy także zwrócić uwagę na odpowiednią formę tekstów wysyłanych do klientów: natrętna reklama, stosowanie mnóstwa sloganów, powtarzane po wielokroć zachęty do sprawdzenia naszej oferty- coś takiego nie ma prawa przynieść pożądanych rezultatów.  

3. Portale społecznościowe

Prowadzenie własnej strony typu fanpage na Facebooku często nie jest nawet uznawane za reklamę we właściwym znaczeniu tego terminu, lecz raczej za formę budowania wizerunku firmy oraz utrzymywania kontaktów z użytkownikami. Jeśli jednak nasz fanpage będzie prowadzony w sposób ciekawy, umiejętny oraz angażujący użytkowników, możliwe jest uzyskanie istotnej konwersji również z samego Facebooka.

Podobnie jednak, jak ma to miejsce w przypadku mailingu, również fanpage na Facebooku okaże się efektywną formą marketingu jedynie wówczas, gdy będzie prowadzony w sposób umiejętny.  

4. Content Marketing

Content Marketing często bywa mylnie utożsamiany z pozycjonowaniem strony w wynikach Google poprzez korzystanie z tekstów SEO. Nie jest to podejście adekwatne. Naturalnie, umiejętnie prowadzony Content Marketing wykazuje wpływ na widoczność witryny sklepu  w wynikach wyszukiwania Google. Jednak podstawowe zadanie tej formy marketingu jest zupełnie odmienne.

Przypomnijmy więc, że Content Marketing to wysokiej jakości artykuły specjalistyczne, teksty blogowe, notatki prasowe czy materiały video publikowane na stronie sklepu. Dlaczego jest to tak ważne? Przede wszystkim: klienci lubią czytać. Sama obecność np. ciekawych tekstów sprawi, że sporo grono użytkowników będzie odwiedzać naszą stronę dla samej lektury. Jednocześnie należy pamiętać, że każdy użytkownik strony(również czytelnik) to także potencjalny klient.

Pamiętajmy jednak o tym, aby zamieszczane na naszej stronie teksty były także optymalizowane pod wyszukiwarki, tj. posiadały odpowiednią strukturę oraz zawierały określone "słowa kluczowe". 

5. Remarketing

Kolejna tania oraz efektywna forma reklamy sklepu internetowego. Reklamy, które "podążają za klientem" to przede wszystkim skuteczna metoda relatywnie wysokie konwersje. Jednocześnie, o ile ta forma marketingu jest prowadzona w sposób umiejętny, może również stanowić istotny składnik w procesie budowania pozytywnego wizerunku naszej firmy.

Remarketing jest także metodą stosunkowo łatwo dostępną, tj. może być realizowany np. poprzez Go.pl czy Facebook

Podsumowanie

Wszystkie z opisanych powyżej form reklamy sklepu internetowego w internecie uwzględniają przede wszystkim potrzeby oraz możliwości początkujących przedsiębiorców. Z tego powodu w zestawieniu nie zostały umieszczone np. porównywarki cen produktów, ponieważ na początkowych etapach działalności naszego sklepu raczej na pewno nie będziemy w stanie zaoferować tak niskich cen, jak silniejsza od nas oraz dobrze ugruntowana na rynku konkurencja.

Na rynku pojawiają się rozwiązania ułatwiające prowadzenie sklepu internetowego w Internecie. Jedną z nich jest gotowe oprogramowanie Sky-shop. Chcesz dowiedzieć się na czym ono polega? Sprawdzisz to na stronie internetowej: sky-shop.pl/

Zobacz też film przygotowany przez ekspertów Sky-Shop opowiadający o tym, jak reklamować sklep w internecie.

Materiał zewnętrzny

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
jarekcda 27.10.2019 17:03
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu