W jaki sposób dołączenie do grupy biznesowej może zwiększyć wartość Twojej marki?
Spis treści: Grupa biznesowa daje Ci niezbędne narzędzia na start, Zyskujesz dostęp do bazy atrakcyjnych klientów, Opcja awaryjna: sprzedaż marki, Organiczny rozwój bez popełniania kosztownych błędów, Podsumowanie.
Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek nad realną wartością Twojego biznesu? Jeśli nie, to być może żyjesz w błogiej nieświadomości i nie zdajesz sobie sprawy, że masz praktycznie niesprzedawalną firmę. O rynkowej wartości biznesu nie decyduje Twoje zaangażowanie w pracę, ale m.in. pozycja i wizerunek marki, jej podstawowe przymioty oraz baza klientów i fizyczne składniki majątku. W zwiększeniu wartości Twojej marki może Ci realnie pomóc dołączenie do grupy biznesowej, o czym więcej piszemy w naszym artykule.
Grupa biznesowa daje Ci niezbędne narzędzia na start
Wspomnieliśmy o tym, że na wartość marki składa się jej własność materialna, ale także niematerialna – chodzi tutaj przede wszystkim o identyfikację wizualną oraz stronę internetową. Zupełnie inaczej zostanie wyceniona marka posiadająca profesjonalną stronę www z długą historią i dobrą pozycją w wyszukiwarce Google niż ta, której jedynym śladem funkcjonowania w Internecie jest skromna, nieaktualizowana wizytówka.
Dołączając do grupy biznesowej możesz – ale nie musisz – skorzystać z gotowej identyfikacji wizualnej, która zostanie dostosowana do Twojej marki. Dodatkowo możesz zamówić nową stronę internetową, co da Ci taki porządny zestaw startowy, niezbędny na etapie budowania marki biznesowej i późniejszego zwiększania jej wartości.
Zyskujesz dostęp do bazy atrakcyjnych klientów
To jeden z najważniejszych argumentów przemawiających za dołączeniem do grupy biznesowej. Jeśli w trakcie dotychczasowej działalności nie udało Ci się zbudować własnej bazy klientów i musisz wciąż walczyć o pozyskiwanie jednorazowych zamówień, to wartość Twojej marki jest – pisząc eufemistycznie – niezbyt wysoka.
Dołączenie do grupy biznesowej z miejsca poprawia Twoje położenie. Natychmiast zyskujesz dostęp do bazy klientów obsługiwanych przez pozostałych członków grupy, którzy mogą zarekomendować Twoje usługi lub wręcz sprzedawać je w ramach strategii cross-sellingu (sam oczywiście także możesz to robić). To bezcenna korzyść dla firm, które mają duże trudności z pozyskiwaniem klientów na mocno konkurencyjnym rynku.
Opcja awaryjna: sprzedaż marki
Oczywiście nie jest tak, że dołączając do grupy biznesowej podpisujesz cyrograf. Wciąż zachowujesz pełną autonomię i sam decydujesz m.in. o kierunku rozwoju. Jeśli po jakimś czasie uznasz, że korzyści z członkostwa w grupie są zbyt małe i straciłeś serce do prowadzenia biznesu, to ktoś z pewnością przejmie Twoją markę – albo inny przedsiębiorca, albo ktoś z pozostałych członków grupy.
Zwróć uwagę, że grupa biznesowa przez cały czas się rozwija, a co za tym idzie rośnie jej wartość. Marki wchodzące w skład grupy także sukcesywnie stają się cenniejsze, dlatego bez większego problemu spieniężysz swoją markę w ramach grupy.
Organiczny rozwój bez popełniania kosztownych błędów
Wzrost wartości biznesu jest ściśle uzależniony od umacniania jego pozycji w branży. To nie będzie możliwe bez inwestycji w rozwój: zatrudnianie pracowników, zakup nowych technologii, wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty, a także dalsze zwiększanie zasięgu marki i jej rozpoznawalności.
Rozwój biznesu jest jednak nierozerwalnie związany z popełnianiem błędów, których można uniknąć (przynajmniej w części) korzystając z doświadczeń innych przedsiębiorców. Dostęp do takiej bezcennej wiedzy zyskujesz w ramach uczestnictwa w grupie biznesowej.
Doradztwo biznesowe i wspieranie członków w rozwijaniu ich firm to standard w Soluma Group – jednej z najszybciej rozwijających się grup biznesowych, łączącej przedsiębiorców z wielu branż i mającej bardzo przejrzystą politykę dołączenia. Szczegóły znajdziesz na stronie https://solumagroup.pl/dolacz-do-nas/na-czym-to-polega.
Podsumowanie
Dołączenie do grupy biznesowej może być jedną z najlepszych decyzji w Twoim zawodowym życiu – niezależnie od tego, czy założyłeś firmę niedawno, czy wiele lat temu. Traktuj to nie tylko w kategorii inwestycji w bieżący rozwój biznesu, ale też wzrost wartości posiadanej marki, co przyniesie owoce w momencie, gdy z jakiegoś powodu będziesz chciał ją spieniężyć.
Materiał zewnętrzny