Drukarnia: katalogi. Jakie parametry katalogów należy wybrać?
Katalogi firmowe to wszechobecna pozycja w różnego rodzaju drukarniach internetowych i stacjonarnych. Trudno się temu dziwić. Choć czasy się zmieniają i coraz popularniejsza staje się reklama w wyszukiwarce, wciąż najbardziej elegancki sposób prezentacji oferty firmy zapewniają właśnie klasyczne katalogi. Mogą być szyte bądź klejone, drukowane cyfrowo lub offsetowo. To jednak dopiero wierzchołek góry lodowej, gdyż wszystkich parametrów druku jest znacznie więcej.
Katalogi firmowe – podstawowe narzędzie marketingu bezpośredniego
Elegancka forma przedstawienia oferty firmy, którą gwarantują wysokiej jakości katalogi, przykuwa uwagę wielu przedsiębiorców. Wzór płynie także z góry. Największe firmy, w tym znany gigant na rynku meblowym, nie oszczędzają na papierze. Corocznie drukują miliony egzemplarzy wysokiej jakości katalogów. Dzięki temu realizują dwa cele jednocześnie: prezentują swoją gamę produktów i dbają o rozpoznawalność marki. Przy zamawianiu katalogów należy określić szereg istotnych czynników, w tym przede wszystkim:
- liczba stron katalogu,
- format i nakład,
- rodzaj spajania – katalogi szyte, klejone, spiralowane,
- liczba wzorów lub projektów graficznych,
- technologia druku - druk cyfrowy, druk offsetowy.
Przeglądając, jaką ofertą dysponuje wybrana drukarnia, katalogi szyte, klejone lub spiralowane znajdziemy praktycznie zawsze. Katalogi świetnie oddziałują na odbiorców, a ich podstawową rolą jest pełnienie funkcji informacyjnej i perswazyjnej. Dlatego bardzo ważna jest jakość ich wykonania. Więcej informacji na temat katalogów można znaleźć pod adresem: https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1721/katalogi-szyte.
Najważniejsze parametry techniczne przy wyborze katalogów
W zależności od drukarni można zazwyczaj wybierać spośród kilku popularnych formatów. Do najczęściej wybieranych należą A6, A5, A4, 210/210 oraz B5 i B4. Statystyczny katalog zawiera około 20 stron, przy czym nie warto kierować się średnią rynkową pod tym względem, gdyż każde zastosowanie jest inne i wymaga indywidualnego potraktowania.
Przy wyborze podstawowych parametrów introligatorskich koniecznie należy zwrócić uwagę na aspekty związane z papierem. Gramatura papieru katalogu wpływa w dużym stopniu na ogólne wrażenie czytającego. Grubszy papier uznawany jest za bardziej luksusowy, nie zagina się tak łatwo, umożliwia wygodne czytanie nawet na wietrze. Niestety, papier kredowy o wysokiej gramaturze będzie nie tylko droższy, ale również znacznie cięższy. Jeżeli więc szykujemy projekt katalogu szytego o objętości przekraczającej sto stron, lepiej będzie kilkukrotnie zastanowić się przed zdecydowaniem się na gramaturę powyżej 280 g i papier kredowy lub laminowany. Nie można też zapomnieć o okładce, która może przybierać przeróżne formy. Atrakcyjnym wizualnie, praktycznym i dość niedrogim rozwiązaniem jest okładka skrzydełkowa.
Materiał zewnętrzny