Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Classen, Inżbud i Aspekt czyli najlepsze załogi Śląskiej Ligi Regatowej [ZDJĘCIA, FILM, KOMENTARZE]

Na rybnickim zalewie zakończyły się zmagania w ramach Śląskiej Ligi Regatowej.

Materiał wideo:

W niedzielę zakończył się cykl zawodów Śląskiej Ligi Regatowej. Po dramatycznym finale najlepszą okazała się załoga Classen, która wygrywając ostatnią czwartą rundę regat wyprzedziła w klasyfikacji generalnej zespoły RKZ Inżbud Rybnik i Aspekt/Impact Photo.
W czterech rundach rozgrywanych od kwietnia udział wzięły załogi śląskich klubów i przedsiębiorstw, a sprzęt w postaci jednakowych floty jachtów Skippi 650 dostarczał organizator. Dzięki temu zawodnicy nie muszą posiadać swoich jachtów co zdecydowanie ułatwiło udział w regatach.

– W regatach ścigało się sześć załóg, a więc komplet – tyle planowaliśmy. Dostarczamy im cztery łódki, na których się ścigają przesiadkowo. W tym roku zmieniliśmy nazwę, bo w ubiegłym ten cykl nazywał się Rybnicka Liga Regatowa, a teraz wróciliśmy do nazwy Śląska Liga. Trochę też zmieniliśmy formułę. Poszliśmy w kierunku integracji firm. Skupiliśmy się więc na załogach firmowych, które chcą się nauczyć ścigać. Nie będziemy ukrywać, że to głównie ma być zabawa. My organizujemy również imprezy dla zawodowców, a ta liga ma być zabawą w gronie przyjaciół, z rywalizacją w tle oczywiście. Uważam, że uczestnicy świetnie się bawią, dla nich pływanie na łódce regatowej to pewna nowość ale i wyzwanie – stwierdził Maciej Cylupa, organizator regat.

W sobotę kapryśny wiatr uniemożliwił rozegranie regat, dlatego w niedzielę zaplanowano aż 12 wyścigów i dwie pełne rundy. Warunki wiatrowe były wyśmienite choć z groźbą pojawienie się burz i nawałnic. Początkowo słabiej prezentowała się liderująca w rankingu załoga RKZ Inżbud (Grzegorz Niemczyk), za to doskonale spisywała się ekipa Aspekt/Impact Photo z nowym sternikiem Filipem Ślezioną. Zmiana sternika w załodze Classen (Cyprian Błaszczyk) również przyniosła efekty i po pierwszych słabszych wyścigach to oni zaczęli dominować, wygrywając pierwszą rundę, zbliżając się do liderów tabeli i przeskakując równo pływającą załogę Energy Composites (Andrzej Moroński).
Przed ostatnimi wyścigami różnice w tabeli były minimalne, wiatr zaczął być coraz bardziej zmienny, a w skutek burzy komisja musiała odwołać 2 ostatnie biegi, czekając na lepsze warunki. Po wznowieniu doskonale popłynęła załoga Purmo Sailing Team (Beniamin Piksa) ale Classen nie dał już sobie odebrać prowadzenia. W efekcie „rzutem na taśmę” Classen wyprzedził w rankingu końcowym RKZ Inżbud i przejął Puchar Przechodni z rąk zeszłorocznego triumfatora Radosława Jamroza.

Ciekawostką imprezy był fakt, że wśród załóg, jedną stanowiły tylko panie. – Jesteśmy jedyną kobiecą załogą, reprezentujemy Śląski Yacht Club 4D. Jest tutaj świetnie i fantastycznie, chociaż sam Zalew Rybnicki jest dla nas sporym wyzwaniem. Nasz klub macierzysty jest nad mniejszym akwenem, gdzie słabiej wieje. Dla nas starty w tej imprezie mają jeden cel – chcemy się szkolić. Prawda jest taka, że w rywalizacji z mężczyznami nie mamy żadnych szans, przynajmniej z załogami, które tutaj pływają, ale mamy za to dużo ambicji (śmiech) – powiedziała Justyna Chudzińska ze Śląskiego Yach Clubu.

Śląska Liga Regatowa organizowana jest przez MT Partners i Fundacje Towarzystwo Żeglarstwa Regatowego (Polish Match Tour) przy współpracy z Miastem Rybnik i Rybnickim Klubem Żeglarskim. Regaty odbyły się na Zalewie Rybnickim w ośrodku Rybnickiego Klubu Żeglarskiego im. Kpt. Bogumiła Pierożka.

Klasyfikacja:
1. Classen Polska (Błaszczyk, Górecki, Bartoniek, Kałuża) – 28 pkt
2. Inżbud RKZ Rybnik (Niemczyk, Bogacki Z., Bogacki F.) – 24 pkt
3. Aspekt / Impact Photo (Śleziona, Chmiel, Pierzchała, Nowakowski) – 23 pkt
4. Energy Composites (Moroński, Stolarski, Szkopek) – 16 pkt
5. Purmo Sailing Team (Draga, Piotrowski, Piksa)– 13 pkt
6. Śląski Yacht Club K4D (Chudzińska L, Rusin, Chudzińska A, Wiśniewska) – 6 pkt

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~JChudzińska (83.26. * .117) 07.06.2017 21:55

Wkradł się błąd... w artykule dotyczącym Regionalnej Ligi Regatowej, w mojej wypowiedzi dotyczącej macierzystego klubu ... "Nasz macierzysty klub jest nad mniejszym akwenem , gdzie aż tak mocno nie wieje... "