Rusza planszowa PGE Ekstraliga. ROW z Motorem na początek
Dzisiaj odbędzie się pierwszy mecz... planszowej PGE Ekstraligi. PGG ROW Rybnik jutro pojedzie z Motorem Lublin.
O co chodzi? O jazdę na planszy w domowych warunkach. Zasady są proste, a do gry potrzeba jedynie czterech pionków, kostki i planszy, którą przygotowała PGE Ekstraliga (do pobrania TUTAJ). Rywalizują kibice pod hashtagiem #SmakŻużla, ale też kluby. Pierwszych ruchów dokonają na swoich facebookowych profilach, gdzie w określonych dniach i godzinach przeprowadzą transmisje wideo z pierwszych rzutów kostką, które będą jednocześnie rozpoczęciem gry kontynuowanej przez kibiców w ramach meczów.
Inauguracyjne rzuty kostką i terminarz meczów
- 20.04.2020 MOJE BERMUDY Stal Gorzów – FALUBAZ Zielona Góra, godz. 10:00 LIVE GORZÓW na FB, godz. 11:00 LIVE ZIELONA GÓRA na FB - obie transmisje udostępnia PGE Ekstraliga na FB, ok. 12:00 zostanie opublikowana plansza z aktualną sytuacją w grze
- 21.04.2020 ROW Rybnik – MOTOR Lublin, godz. 10:00 LIVE RYBNIK na FB, godz. 11:00 LIVE LUBLIN na FB - obie transmisje udostępnia PGE Ekstraliga na FB, ok. 12:00 zostanie opublikowana plansza z aktualną sytuacją w grze
- 22.04.2020 FOGO Unia Leszno – BETARD Sparta Wrocław, godz. 10:00 LIVE LESZNO na FB, godz. 11:00 LIVE WROCŁAW na FB - obie transmisje udostępnia PGE Ekstraliga na FB, ok. 12:00 zostanie opublikowana plansza z aktualną sytuacją w grze
- 23.04.2020 MRGARDEN GKM Grudziądz – ELTROX Włókniarz Częstochowa, godz. 10:00 LIVE GRUDZIĄDZ na FB, godz. 11:00 LIVE CZĘSTOCHOWA na FB - obie transmisje udostępnia PGE Ekstraliga na FB, ok. 12:00 zostanie opublikowana plansza z aktualną sytuacją w grze
Zasady gry w Planszową PGE Ekstraligę
Gracze wybierają pionki i rodzaj zawodów:
- zestaw I – zawody indywidualne, każdy z graczy ustawia pionek na odpowiednim polu: A – kolor czerwony , B – kolor niebieski, C – kolor biały, D – kolor żółty
- zestaw II – zawody drużynowe, każdy z graczy ustawia pionek na odpowiednim polu:
- "Gospodarze" (pionki w kolorze czerwonym i niebieskim) gracze ustawiają pionek na odpowiednim polu: A – kolor czerwony , C – niebieski
- "Goście" (pionki w kolorze białym i żółtym) gracze ustawiają pionek na odpowiednim polu: B – kolor biały , D – kolor żółty
Punktacja:
- 3 pkt – gracz, który pierwszy przekroczy pole START/META
- 2 pkt – gracz, który jako drugi przekroczy pole START/META
- 1 pkt – gracz, który jako trzeci przekroczy pole START/META
- 0 pkt – gracz, który jako czwarty przekroczy pole START/META
Jeżeli gracze przed ostatnim rzutem stoją na tym samym polu, 3 pkt otrzymuje ten z graczy, który uzyskał w ostatnim rzucie większą liczbę oczek.
Instrukcja:
- Gracze losują kostką kolejność rozpoczęcia gry. Ten z graczy, który wyrzuci największą liczbę oczek rozpoczyna grę
- Gracz przesuwa pionek zgodnie z kierunkiem jazdy o tyle pól, ile oczek wyrzucił
- Jeśli gracz stanie na jednym z kolorowych pól lub pól oznaczonych ikonką, musi stosować się do poleceń, które są przypisana do tych pól – zgodnie z planszą legendy gry
- Jeżeli gracz w pierwszym rzucie wyrzuci "1" – nie przesuwa swojego pionka – utrudnianie startu – stoi na swoim polu START/META
- Po wyrzuceniu przez gracza "6" gracz ma prawo do ponownego rzutu kostką.
Oznaczenia ikonek/pól gry:
- ikonka/pole pomarańczowe – defekt – cofasz się o cztery pola za ostatniego gracza
- ikonka/pole czerwone – upadek – cofasz się o cztery pola za ostatniego gracza i opuszczasz kolejkę
- ikonka/pole czarne – wykluczenie za spowodowanie upadku – wracasz na start i opuszczasz kolejkę
- ikonka/pole niebieskie – przyspieszasz – masz dodatkowy rzut kostką
- ikonka/pole fioletowe – wyprzedzasz – stawiasz pionek o cztery pola przed pionkiem pierwszego gracza
- ikonka/pole białe – jesteś wolny – opuszczasz jedną kolejkę