Od Coca-Cola Cup do UEFA EURO 2012 - rusza XIV edycja turnieju
Ruszyły zapisy do XIV edycji Coca-Cola Cup - jednego z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce.
W turnieju mogą wziąć udział piłkarskie, gimnazjalne drużyny dziewcząt i chłopców. Coca-Cola Cup rozszerza także formułę Akademii Futbolu. W tym roku będą mogli wziąć udział wszyscy uczestnicy turnieju. Testy do Akademii Futbolu rozpoczną się wiosną 2012. Podobnie jak w ubiegłej edycji, turniej rozgrywany jest pod hasłem „Od Coca-Cola Cup do UEFA EURO 2012TM”, a jego zwycięzcy zobaczą na żywo mecz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.
Zapisy drużyn do udziału w Coca-Cola Cup 2012 potrwają do 19 września br.
Rozgrywki Coca-Cola Cup 2012 ruszają już jesienią tego roku, m.in. ze względu na planowane wcześniejsze finały w przyszłym roku, jeszcze przed UEFA EURO 2012TM. Na początku października rozegrana zostanie runda eliminacyjna, w ramach której zespoły walczyć będą o udział w finale wojewódzkim, który odbędzie się wiosną 2012 roku.
Jednym z głównych elementów edycji Coca-Cola Cup 2012, poza rywalizacją o nagrodę główną turnieju, którą w tym roku jest możliwość obejrzenia na żywo meczu UEFA EURO 2012, będzie nowa rozszerzona formuła Akademii Futbolu Coca-Cola Cup. Do projektu, który ma na celu promowanie utalentowanych, młodych piłkarzy i umożliwianie im rozwijania piłkarskich umiejętności pod okiem najlepszych fachowców, w tym roku zostaną zaproszeni wszyscy uczestnicy turnieju, niezależnie od tego jak potoczą się turniejowe losy ich drużyn. Testy do Akademii Futbolu 2012 ruszą już wiosną przyszłego roku.
Poza Akademią Futbolu, uczestnicy turnieju oraz fani piłki nożnej ponownie będą mogli wziąć udział w Strefie Aktywnego Życia i poczuć atmosferę zbliżających się Mistrzostw wygrywając przygotowane specjalnie przez Coca-Cola, oficjalnego partnera UEFA EURO 2012, m.in. specjalne zestawy kibica.
- Edycja Coca-Cola Cup 2012 jest dla nas szczególnie ważna w kontekście zbliżających się mistrzostw. Jako oficjalny sponsor UEFA EURO 2012 chcemy, aby przyszły rok był świętem futbolu w naszym kraju, a turniej Coca-Cola Cup jest jednym z głównych elementów kampanii, na której chcemy budować narodowe futbolowe szaleństwo - mówi Sebastian Wężyk, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services. - Liczymy także, że podczas tej edycji uda nam się wyłowić kolejne piłkarskie talenty. Ubiegła edycja pokazała, że uzdolnionej młodzieży w naszym turnieju nie brakuje, dlatego też w tej edycji postanowiliśmy dać szanse wszystkim uczestnikom Coca-Cola Cup na zaprezentowanie swoich umiejętności - dodaje Wężyk.
Turniej Coca-Cola Cup 2012 został objęty honorowym patronatem przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Szkolny Związek Sportowy. Partnerem technicznym
turnieju jest firma Adidas.
Patronat medialny nad turniejem ma telewizja TVN, która jest także producentem programu „Coca-Cola Cup – Strzał Marzeń”, opartego o Akademię Futbolu Coca-Cola Cup.
Wydarzenia w ramach edycji turnieju Coca-Cola Cup 2012 można śledzić na nowej stronie pod adresem www.cocacolacup.pl.
Szczegółowe informacje na temat XIV edycji turnieju oraz inicjatyw realizowanych wokół niego zostaną przedstawione na specjalnej konferencji prasowej, która odbędzie się w październiku tego roku.