Korzystniej dla petenta
Z początkiem stycznia w Urzędzie Miasta rozpoczęły się prace przy zaadoptowaniu pomieszczeń na parterze (holl oraz pokoje nr 1 i 2) na potrzeby Biura Obsługi Interesantów (BOI). Zakończone zostaną na przełomie lutego i marca. Biuro, jak zapewniają w magistracie, podniesie jakość i komfort świadczonych usług. Teraz sprawę będzie można załatwić w jednym miejscu na parterze, co spowoduje skrócenie czasu obsługi.
Strona będzie mogła w jednym miejscu złożyć wniosek w każdej sprawie, pod jednym numerem telefonu będzie można zasięgnąć informacji na temat niezbędnych dokumentów do załatwienia sprawy. Odpowiedni dobór pracowników, przeszkolonych z zakresu profesjonalnej obsługi interesanta i zadań realizowanych przez wydziały pozwoli, aby strony uzyskały szybką i kompetentną obsługę. W Biurze Obsługi Interesantów będą pracowały trzy osoby oraz docelowo jedna - niepełnosprawna. Do ich zadań należeć będą: udzielanie stronom kompleksowej informacji o sprawach załatwianych w ratuszu i obowiązujących procedurach, a także kierowanie do właściwych komórek organizacyjnych, udostępnianie i wydawanie druków, udzielanie pomocy przy ich wypełnianiu, przyjmowanie całej korespondencji dostarczanej przez strony oraz jej rejestracja, ekspedycja korespondencji wychodzącej, sprzedaż znaczków skarbowych. W razie potrzeby (osoby starsze, niepełnosprawne) dla uniknięcia przemieszczania się po piętrach sprawy będą załatwiane od ręki tzn. pracownik BOI poprosi pracownika danego wydziału celem załatwienia bądź też omówienia konkretnej sprawy ze stroną. Modernizacja remontowanych pomieszczeń uwzględnia też udostępnienie budynku urzędu osobom niepełnosprawnym poprzez zamontowanie elektrycznej platformy podjazdowej dostosowanej do przewozu osób na wózkach inwalidzkich.
(w)