Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 8 (567) Data wydania: 19.02.03

Piraci nad Bałtykiem

Ubożenie społeczeństwa i łatwy dostęp do „pirackich” kopii drugiej części „Władcy pierścieni” spowodowały znaczny spadek frekwencji na tym filmie w kinie „Bałtyk” w Raciborzu. W stosunku do ubiegłego roku widzów będzie teraz kilka tysięcy mniej.
Film „Władca pierścieni: drużyna pierścienia” był największym przebojem kasowym kina „Bałtyk” w roku 2002, gromadząc blisko dwunastotysięczną widownię. Można było przypuszczać, że i druga część będzie miała podobny wynik, zwłaszcza, że obraz wyświetlany za granicą miał frekwencję jeszcze wyższą niż „jedynka”. W Polsce sprawy przybrały inny obrót - „Dwie wieże” cieszą się mniejszym zainteresowaniem. Dystrybutor (Warner Bros - red.) wprowadził film prawie 2 miesiące po światowej premierze, piraci zrobili swoje i młodzież zamiast w kinie obejrzała „Dwie wieże” na komputerach - twierdzi kierownik „Bałtyku” Krystian Haas. Mniej niż przed rokiem jest zorganizowanych wyjść szkolnych, a to one - w głównej mierze decydują o przebojowości danego tytułu. Młodzież płaci wówczas mniej (10 zamiast 13 zł) ale przy braku zainteresowania, cena biletu nie ma znaczenia. Prawdopodobnie raciborska widownia ekranizacji środkowej części trylogii Tolkiena zbliży się do 7-7,5 tys. osób. Będzie to o prawie 5 tys. mniej niż rok temu.

Spadek jest spory, a wszyscy liczą na zyski przy ostatnim filmie trylogii. Prawie na pewno część trzecia - „Powrót króla” - będzie grana w polskich kinach już od 1 stycznia 2004 roku i niewykluczone, że w „Bał-tyku” w noc sylwestrową odbędzie się Nocny Maraton z Tolkienem. Słabe wyniki w Polsce kolejnego światowego przeboju (mniej widzów niż pierwsza część miała też kontynuacja przygód „Harry’ego Pottera”) potwierdzają, że widzów zniechęcają do korzystania z kina wysokie ceny biletów i powszechnie tolerowane oglądanie filmów na komputerze, z reguły kilka tygodni przed oficjalną, polską premierą. Bieda rodzi patologie, bo piractwo to kradzież. Wyjście z sytuacji jest jedno - obniżka cen biletów i to o połowę. Póki co o cenowej rewolucji w kinach nic nie słychać.

(ma.w)