Centrum rozrywki
Prawie połowa (46,4%) Polaków posiada komputer osobisty w domu, a 10% planuje zakup lub modernizację komputera w ciągu najbliższego półrocza.
Oznacza to duży wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Co zaskakujące, komputery są najczęściej wykorzystywane do słuchania muzyki (taki sposób wykorzystania zadeklarowało aż 60,3% badanych). W dalszej kolejności, do najczęstszych zastosowań należało: obsługa gier (52 %), przeglądanie stron www (48,4%) i odtwarzanie filmów (46,3%). Komputer najrzadziej wykorzystywany był do aplikacji biurowych i telefonii VoIP. Jak widać, bardzo silnie zaznacza się tendencja odchodzenia od używania aplikacji biznesowych w domu na rzecz wykorzystywania komputera w charakterze domowego centrum rozrywki. Widoczne jest to również w bardzo szybkim wzroście rynku odtwarzaczy MP3, kamer internetowych i głośników. Te segmenty rynku rosły znacznie szybciej od rynku komputerów osobistych.
(Na podst. wyników badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Creative przez TNS OBOP)