Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 44 (916) Data wydania: 03.11.09

Nazwa jest wartością

– Nie dołujmy browaru – apel z ław opozycji poskutkował.
Radni miejscy z komisji budżetu, najliczniejszej w radzie, byli jednomyślni i sprzeciwili się zgodzie na używanie nazwy Racibórz dla marki klasycznie warzonego piwa. Posłuchali apelu Tomasza Kusego, by powstrzymać się w imię wartości browaru.
 
Przedstawiając sprawę radnym, prezydent Mirosław Lenk scharakteryzował wnioskodawcę. – Bartłomiej Huczek był dyrektorem marketingu w naszym browarze. Chce zastrzec w urzędzie patentowym znak towarowy z nazwą Racibórz, markę piwa klasycznie warzonego. Będzie powstawało w browarze w Zielonej Górze – poinformował radnych. Wyjawił, że takie piwo już zaistniało i trafiło nawet do handlu – nabywca ze stolicy płacił za nie 3 zł od butelki.
 
Głos zabrał Tomasz Kusy, podkreślając, że jest za tym, aby piwo raciborskie nie umarło. – Godząc się na tę prośbę, zablokujemy markę i nikt nie będzie mógł jej użyć bez zgody. Nazwa to przecież wartość tego browaru. Powstrzymajmy się przed decyzją – poprosił pozostałych członków komisji. Artur Jarosz nie krył obaw przed wkraczaniem w relacje między właścicielem browaru (jest aresztowany – red.) a jego byłymi pracownikami. – Dalece ostrożni bądźmy z pakowaniem się w taką kałabanię – przestrzegał.
 
Przed głosowaniem obaj radni apelowali: Kusy o to, by „nie dołować browaru bardziej niż jest”, a Jarosz, by przed decyzją odpowiedzieć sobie na pytanie, „czy wierzysz w przyszłość produkcji raciborskiego piwa?”. Sam prezydent przyznał, że i on ma „ogromne wątpliwości” w tej sprawie. Wszyscy radni byli przeciw wyrażeniu zgody na używanie nazwy miasta w znaku towarowym „Raciborskie piwo jasne pełne–klasycznie warzone”.
 
A co na to właściciel browaru?
Na sesji radni odrzucili projekt uchwały. Najaktywniejszy w dyskusji był Piotr Klima. Głosy liczono kilkakrotnie, o co prosił przewodniczący Tadeusz Wojnar. „Okłamywaniem klienta” nazwał wiceprzewodniczący Piotr Klima produkowanie raciborskiego piwa poza miastem. – Że się tak utarło, to nie znaczy, że mamy tak robić. A co na to właściciel zakładu Jerzy Łazarczyk? – zapytał radny i przypomniał, że Łazarczyk przebywa w areszcie, więc jego opinii nie można poznać. – A dlaczego by nie? – z uśmiechem spytał szef rady. – Proszę odważnie podnosić ręce – apelował Klima, gdy głosowano uchwałę. Za było 8 rajców koalicji. Przeciw zagłosowała cała opozycja, Robert Myśliwy oraz koalicjanci Piotr Klima i Henryk Mainusz – łącznie 9 osób. Trzech radnych się wstrzymało. – Ale emocje. I tak pijecie Żywca. A ja piję raciborskie, bo lubię – skomentował. – A pana Piotra wyślemy w delegację do właściciela browaru, niech spyta, co on sądzi na ten temat – podsumował Tadeusz Wojnar.
 
(ma.w)