Etycznie są czyści
W starostwie przydałby się bufet – uważają klienci urzędu.
Po raz pierwszy w badaniach ankietowych jakiew starostwie przeprowadziła PWSZ pytano klientówczy urzędnicy oczekują od nich łapówek.
Co roku samorząd zleca miejscowej uczelni badanie poziomu zadowolenia z obsługi w starostwie. Zestaw pytań był podobny do tych z lat ubiegłych, ale w ankietach pojawiła się nowość – pytanie o nieetyczne zachowanie urzędnika, np. oczekiwanie przyjęcia łapówki. – Żadna z ankietowanych 935 osób nie spotkała się z takim zachowaniem pracownika starostwa – stwierdziła dr Teresa Jemczura goszcząca na październikowej sesji samorządu.
Urzędników z placu Okrzei określono w ankietach jako osoby o wysokiej kulturze osobistej, uprzejme i życzliwe. Aż 63% respondentów nie korzystało ze strony internetowej starostwa.
Jakie są oczekiwania ankietowanych wobec urzędu?
– wydłużenie pracy do godz. 19.00 w piątki (przynajmniej tak długie dyżury raz w miesiącu)
– instalacja windy;
– zwiększenie liczby stanowisk obsługujących
– uruchomienie kasy w każdym z biur
– sygnalizacja świetlna informująca o wolnym stanowisku
– większy parking
– udzielanie bezpłatnych porad prawnych przez radcę prawnego
– otwarcie bufetu dla klientów urzędu oraz automatu z napojami
– klimatyzacja pomieszczeń gdzie obsługiwani są klienci
(ma.w)