Przyszli profesjonaliści wyszli na światło dzienne
Ekonomik pochwalił się uczniami, którzy myślą kreatywnie.
– Mamy 130 uczniów i wybieraliśmy najlepsze z najlepszych. Autorzy, których prace są w dostępne na Zamku Piastowskim zostali poprzez tę wystawę wyróżnieni – powiedział współkoordynator projektu Zygmunt Kobylak.
Wystawa jest ekspozycją prac uczniów drugich, trzecich i czwartych klas Zespołu Szkół Ekonomicznych, którzy kształcą się w zawodzie technik organizacji reklamy. – Pokazujemy cykl kształcenia, umiejętności posługiwania się środkami artystycznymi, m.in.: kompozycją na płaszczyźnie, opanowania programów graficznych, a także fotografii. Autor musiał opanować umiejętność łączenia tekstu z obrazem, wykazać się kreatywnym myśleniem. Finalnym produktem jest plakat reklamowy jako jeden ze środków przekazu reklamowego – powiedział Kobylak, koordynator projektu.
Łącznie wystawione są prace 30 autorów i jest ich około 50 – 60, zarówno z rysunku jak i malarstwa oraz fotografii. – Mamy tutaj typowy plakat komercyjny, jak i plakat reklamowy dotyczący problemów społecznych. Następną wystawę planujemy już w maju i będzie dotyczyć przekazu w formie słowa, komponowania układów literniczych na płaszczyźnie tzw. typografii – tłumaczy Zygmunt Kobylak.
– Niektóre z tych prac w ogóle nie odstają od profesjonalnych, więc warto było z tym wyjść na światło dzienne. Planujemy tę wystawę mieć przez miesiąc, a następnie przenieść w bardziej komercyjne miejsce, takie jak np. supermarket Auchan – zapowiedział opiekun.
kozz