Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 4 (1655) Data wydania: 23.01.24
Czytaj e-gazetę

Dariusz Polowy jako pierwszy ogłasza zamiar startu wyborach na prezydenta Raciborza

Grono potencjalnych kandydatów jest całkiem spore, ale to Dariusz Polowy jako pierwszy określił siebie jako „przyszłego kandydata na prezydenta Raciborza” i rozpoczął kampanię billboardową.

Dopiero się rozkręca

To hasło pojawiło się na terenie miasta wcześniej. Bilbordy z nim wisiały kilka tygodni. Teraz zostało uzupełnione i pojawiło się obok niego zdjęcie. „Nigdy tak dobrze i tak dużo się nie działo... a dopiero się rozkręcam!” – mówi Dariusz Polowy z billboardów, które można zobaczyć w Raciborzu, m.in. przy ul. Opawskiej (centrum handlowe przy parku Roth). D. Polowy określa siebie jako „przyszłego kandydata na Prezydenta Miasta”.

W rozmowie z Nowinami Dariusz Polowy mówi, że dziwi się swoim potencjalnym rywalom, iż tak długo zwlekają z ogłoszeniem zamiaru startu w wyborach. – Czasu jest coraz mniej – mówi Dariusz Polowy, przypominając, z jakim wyprzedzeniem on sam rozpoczął swoją tzw. prekampanię w 2018 roku:

Polityka na mieście

Dziś na billboardach można zobaczyć również Alana Wolnego (m.in. na odwrocie billboardu przy ul. Opawskiej, gdzie ogłasza się również Dariusz Polowy), jednak przekaz tej reklamy nie wskazuje jednoznacznie na zamiar kandydowania w wyborach prezydenckich. Alanowi Wolnemu towarzyszy hasło „Dość ignorancji!” z dopiskiem „Mój Racibórz. Młodzieżowy. Przyszłościowy”.

Na mieście można zobaczyć również billboardy uderzające w Dariusza Polowego, na których określa się go „najgorszym prezydentem Raciborza”, ale i tutaj brak informacji o kandydacie, który stoi za tym przekazem. Tablice promują nowy portal informacyjny, w którym pojawia się sporo krytycznych uwag pod adresem obecnego włodarza.

Potencjalni kandydaci

Przypomnijmy, wybory samorządowe odbędą się 7 kwietnia oraz 21 kwietnia 2024 r. (druga tura wyborów na wójtów, burmistrzów i prezydentów).

Potencjalnymi kandydatami na prezydenta Raciborza są: Alan Wolny (związany z Polską 2050 Szymona Hołowni) i Michał Fita (były radny i wiceprezydent, w ostatnich latach związany ze środowiskiem Michała Wosia).

Swoje ambicje w tym względzie zgłaszają również: Grzegorz Wawoczny (wykładowca akademicki, wydawca), a także Jacek Wojciechowicz (pierwszy wiceprezydent Raciborza, były wiceprezydent Warszawy) i Tomasz Cofała (radny powiatu raciborskiego). Ostatni dwaj mogą liczyć na poparcie środowiska byłego przewodniczącego rady miasta Tadeusza Wojnara. Jednak decyzja, który z nich będzie kandydatem tego ugrupowania, jeszcze nie zapadła.

Z kolei doświadczony samorządowiec Ryszard Frączek (w radzie powiatu należy do klubu PiS) twierdzi, że najlepszym kandydatem na prezydenta Raciborza jest radny powiatowy Roman Wałach – w przeszłości raciborski radny, były rafakowiec. Frączek mówił nam w ubiegłym tygodniu, że niewykluczone, aby jego ugrupowanie reprezentowała kobieta.(żet)

Internetowy sondaż z astronomicznym wynikiem

Do artykułu w portalu nowiny.pl dołączyliśmy ankietę na temat preferencji wyborczych czytelników Nowin z Raciborza. Teoretycznie każdy użytkownik może w niej oddać jeden głos, jednak w praktyce mechanizm jest prosty do ominięcia (poprzez czyszczenie tzw. ciasteczek). Najbardziej zagorzali zwolennicy Dariusza Polowego oraz Michała Fity skorzystali z tej możliwości, a liczba głosów oddanych na tych kandydatów nie tylko wielokrotnie przewyższa wyniki wyborcze kandydatów w poprzednich wyborach samorządowych (wówczas D. Polowy i M. Fita otrzymali w pierwszej odpowiednio 5 111 głosów oraz 4 643 głosy), ale również liczbę mieszkańców Raciborza. W piątek było to ponad 115 tys. głosów na Polowego i 16 tys. na Fitę. W efekcie wyniki ankiety nie odzwierciedlają faktycznych preferencji wyborczych, natomiast pokazują determinację zaplecza kandydatów do wspierania swoich liderów.