Jaka reklama?
Celem projektu jest zapoznanie młodzieży z metodami promocji i reklamy, które mogą przyczynić się do rozwoju ich regionu. Konkurs polega na napisaniu w języku angielskim tekstu w dowolnej formie literackiej. Może to być esej, publicystyka czy wypracowanie. Wypowiedź może dotyczyć np. walorów turystycznych, organizacji wymiany młodzieży czy ukazania możliwości inwestycyjnych regionu. Propozycja skierowana jest do wszystkich typów szkół średnich województwa śląskiego i zaprzyjaźnionych szkół z Republiki Czeskiej. Nie mogą w nim uczestniczyć podopieczni placówek z wykładowym lub rozszerzonym językiem angielskim. W pierwszym etapie zmagań uczniowie będą pisać prace nie przekraczające objętością dwóch stron formatu A4. Następnie każda szkoła we własnym zakresie przeprowadzi eliminacje i prześle do organizatorów maksymalnie cztery najlepsze prace. Do drugiego etapu komisja nominuje 20 prac, których autorzy rozwiążą test w języku angielskim. Ci którzy zajmą trzy pierwsze miejsca przejdą do ścisłego finału. Tam odpowiadać będą na trzy pytania, a w razie równej liczby punktów organizatorzy przewidują przeprowadzenie dogrywki.
(raj)