I co dalej?
Ponad tysiąc gimnazjalistów odwiedziło I LO oraz miejscowy „Ekonomik”. W ubiegłym tygodniu zorganizowano dla nich „Dni otwarte”.
Oczywiście głównym celem organizowania tego typu przedsięwzięć jest promocja szkoły. W Zespole Szkół Ekonomicznych dodatkowo postanowiono zwrócić uwagę potencjalnych kandydatów na działalność szkolnych organizacji. Zaprezentowano m.in. stoisko Szkolnego Klubu Europejskiego, gdzie przedstawiono m.in. książki poświęcone tej tematyce. Jak mówi Kazimierz Mroczek, nauczyciel ZSE, na uwagę zasługuje publikacja „Europa zjednoczona w Chrystusie”. Jest to wybór wystąpień Jana Pawła II na temat integracji. Gimnazjaliści mogli zapoznać się również z działalnością koła turys-tycznego, hotelarskiego, artystycznej grupy „Plama”, a także koła młodych prawników oraz zespołów sportowych. Funkcjonuje tutaj również młodzieżowe przedsiębiorstwo „Oryginalny drobiazg”, którego głównym celem jest przygotowanie młodzieży do pracy w poważnych firmach. Uczniowie własnoręcznie wykonują różnego rodzaju przedmioty, jak chociażby kartki świąteczne, ozdoby czy upominki, a następnie sprzedają je na terenie szkoły. Co piątek spotykamy się na zebraniach członkowskich, na których poruszamy zagadnienia dotyczące naszego przedsiębiorstwa - mówi Dorota Kaletka. Oceniamy miniony tydzień i planujemy następne przedsięwzięcia. Z każdego zebrania dział administracji sporządza protokół. Cele realizowane przez spółkę pozwalają nam zastosować wiedzę teoretyczną w praktyce, a tego typu doświadczenia z pewnością przydadzą się nam w przyszłości - dodaje D. Kaletka. Frekwencja przerosła nasze oczekiwania - podkreśla Marek Hermanek, wicedyrektor szkoły. Placówkę odwiedziło 1570 gimnazjalistów, co było swoistym rekordem. W tym roku „Dni otwarte” udało się zorganizować jednocześnie w dwóch sąsiadujących ze sobą szkołach. Choć Zespół Szkół im. 14 Pułku Powstańców Śląskich odwiedziło nieco mniej, bo ponad tysiąc osób, to przygotowany program był równie atrakcyjny. Najpierw wicedyrektor szkoły, Anna Brachmańska-Uherek, zapoznała gimnazjalistów z historią liceum, przedstawiła jego osiągnięcia oraz przedstawiła główne zasady rekrutacji. Następnie młodzież podzielono na 25 - 30-osobowe grupy, które poznawały pomieszczenia placówki. Jak podkreśla Tadeusz Szyszka, nauczyciel informatyki, każdy ze zwiedzających mógł uzyskać wyczerpujące informacje niezbędne do podjęcia właściwej decyzji.
(raj)