Biuro dla petenta
W wyniku remontu prowadzonego w Urzędzie Gminy zostanie przygotowane na parterze pomieszczenie na Biuro Obsługi Petenta. Jego uruchomienie planuje się we wrześniu.
Biuro ma zapewnić lepszą obsługę mieszkańców załatwiających swoje sprawy w urzędzie. Nie będą oni musieli chodzić do różnych biur, rozmieszczonych na trzech kondygnacjach - co ma bardzo duże znaczenie zwłaszcza dla osób starszych i niepełnosprawnych. Wszelkie pisma i wnioski przyjmowane będą w Biurze Obsługi Petenta, tam będą dostępne potrzebne formularze. Pracownicy biura dostarczą złożone wnioski i pisma do odpowiednich komórek Urzędu Gminy. Na parterze mieszczą się wydział ewidencji ludności oraz Urząd Stanu Cywilnego, tak więc dla wielu petentów nie będzie konieczne wchodzenie na wyższe kondygnacje - swoje sprawy będzie można załatwić na parterze. Aby Biuro Obsługi Petenta spełniało swoje funkcje jego pracownicy będą musieli bardzo dobrze znać strukturę organizacyjną Urzędu Gminy, zakres pracy poszczególnych komórek oraz obowiązujące procedury administracyjne.W tym roku w gorzyckim Urzędzie Gminy wprowadzono już innowację dotyczącą czasu pracy. Jeden dzień w tygodniu - w poniedziałek - urząd jest czynny w godzinach popołudniowych od 10.00 do 18.00. Zmiana ta miała na celu ułatwienie mieszkańcom załatwiania swoich spraw w urzędzie. Dla wielu osób bardziej dogodne są godziny popołudniowe - nie muszą się zwalniać z pracy. Urząd Gminy w ostatnim czasie zwrócił się do różnych instytucji publicznych z sugestią wyznaczenia takich samych godzin pracy. Wtedy w godzinach popołudniowych mieszkańcy mogliby załatwić więcej swoich spraw. Na tę sugestię pozytywnie odpowiedziała już poczta, która zdecydowała się dostosować swoje godziny pracy do czasu otwarcia Urzędu Gminy.
(jak)