ZUS nagrodzony za elektroniczną obsługę
Zakład Ubezpieczeń Społecznych został jednym z laureatów XIX edycji konkursu o godło promocyjne „Teraz Polska”. Kapituła konkursu nagrodziła serwis internetowy e-Inspektorat, który ułatwia załatwianie spraw w ZUS.
e-Inspektorat to serwis internetowy przeznaczony dla wszystkich grup klientów ZUS: ubezpieczonych, świadczeniobiorców, płatników składek oraz lekarzy. Po zalogowaniu się na stronę www.e-inspektorat.zus.pl użytkownicy mogą uzyskać podstawowe informacje dotyczące funkcjonowania ZUS (np. adresy, telefony do oddziałów i inspektoratów, godziny pracy), sprawdzić kalendarium ważnych terminów, zmian w przepisach i szkoleń organizowanych w jednostkach Zakładu a także prześledzić sposób załatwiania poszczególnych spraw.
Prosto i zrozumiale
Opisane procedury przedstawione zostały maksymalnie prosto i zrozumiale, począwszy od etapu wstępnego polegającego na zgromadzeniu odpowiedniej dokumentacji i złożeniu wniosku, po finał w postaci wydanej decyzji. Wraz z opisem sprawy prezentowane są powiązane tematycznie poradniki i informatory z wyjaśnieniami ekspertów Zakładu. Dołączone są także odnośniki umożliwiające pobranie formularzy i wniosków z możliwością ich wypełnienia i wydrukowania.
Opisane procedury przedstawione zostały maksymalnie prosto i zrozumiale, począwszy od etapu wstępnego polegającego na zgromadzeniu odpowiedniej dokumentacji i złożeniu wniosku, po finał w postaci wydanej decyzji. Wraz z opisem sprawy prezentowane są powiązane tematycznie poradniki i informatory z wyjaśnieniami ekspertów Zakładu. Dołączone są także odnośniki umożliwiające pobranie formularzy i wniosków z możliwością ich wypełnienia i wydrukowania.
Dla niewidomych też
e-Inspektporat oferuje także dostęp do wielu usług elektronicznych oferowanych przez ZUS. M.in. można tu ściągnąć najnowszą wersję programu Płatnik i zadać pytania dotyczące jego obsługi, a także zamówić Newsletter ZUS, czyli elektroniczny biuletyn informacyjny dla klientów. Serwis w całości dostosowany jest do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących – specjalistyczne oprogramowanie umożliwia odczytywanie jego treści przez automatyczne syntezatory mowy. – Staramy się jak najlepiej dostosowywać do potrzeb naszych klientów. Cieszę się, że nasze starania zostały zauważone i docenione. To daje ogromną motywację do dalszej pracy – powiedział Piotr Starzyk, członek zarządu ZUS odpowiedzialny m.in. za obsługę klientów.
e-Inspektporat oferuje także dostęp do wielu usług elektronicznych oferowanych przez ZUS. M.in. można tu ściągnąć najnowszą wersję programu Płatnik i zadać pytania dotyczące jego obsługi, a także zamówić Newsletter ZUS, czyli elektroniczny biuletyn informacyjny dla klientów. Serwis w całości dostosowany jest do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących – specjalistyczne oprogramowanie umożliwia odczytywanie jego treści przez automatyczne syntezatory mowy. – Staramy się jak najlepiej dostosowywać do potrzeb naszych klientów. Cieszę się, że nasze starania zostały zauważone i docenione. To daje ogromną motywację do dalszej pracy – powiedział Piotr Starzyk, członek zarządu ZUS odpowiedzialny m.in. za obsługę klientów.
Wraz z Elektronicznym Urzędem Podawczym (www.eup.zus.pl), za pomocą którego można przesłać do ZUS wnioski w postaci elektronicznej (pod warunkiem, że są opatrzone bezpiecznym, tj. certyfikowanym podpisem elektronicznym), e-Inspektorat tworzy system elektronicznej obsługi klienta ZUS.
(red.)