Przeprowadzka mieszkaniówki
Na reorganizacji magistratu mają skorzystać urzędnicy i petenci.
Od 15 stycznia obowiązują zmiany dotyczące załatwiania spraw mieszkaniowych. Dodatki mieszkaniowe przejął Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przy ul. Raciborskiej. Wnioski o przydział lokalu komunalnego trzeba będzie składać do Biura Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na parterze urzędu miasta (pokój nr 2). Dotąd „mieszkaniówką” zajmował się referat działalności gospodarczej i spraw mieszkaniowych w urzędzie miasta. Pracują w nim tylko dwie panie. Bywało, że musiały zamykać referat, by komisyjnie sprawdzić w terenie osoby ubiegające się o dodatek mieszkaniowy. Powodowało to nerwowość petentów chcących załatwić sprawy związane np. z działalnością gospodarczą. – Uznaliśmy za naturalną rzecz przenieść dodatki mieszkaniowe do MOPS, który dobrze zna osoby korzystające ze świadczeń. Ośrodek dysponuje też całym aparatem kontrolnym – uzasadnia Krzysztof Jędrośka, sekretarz miasta.
Wnioski o przydział mieszkania komunalnego trzeba będzie składać do biura MKRPA. W biurze pracuje jeden urzędnik. – Nie dokładamy mu za wiele pracy, poza tym on i tak jest sekretarzem komisji mieszkaniowej – mówi sekretarz miasta.
Po przekazaniu innym komórkom spraw mieszkaniowych referat działalności gospodarczej został połączony z referatem ewidencji ludności. Fuzja skończyła się zmniejszeniem personelu magistratu o dwie osoby. Z drugiej strony dodanie obowiązków MOPS wymusiło zatrudnienie jednej osoby. – Per saldo ubyło nam więc jednego pracownika – mówi Krzysztof Jędrośka.
Po przekazaniu innym komórkom spraw mieszkaniowych referat działalności gospodarczej został połączony z referatem ewidencji ludności. Fuzja skończyła się zmniejszeniem personelu magistratu o dwie osoby. Z drugiej strony dodanie obowiązków MOPS wymusiło zatrudnienie jednej osoby. – Per saldo ubyło nam więc jednego pracownika – mówi Krzysztof Jędrośka.
(tora)