Co z pełną wersją drogi zbiorczej?
Drogę zbiorczą wybudują, ale nie całą.
Budowa drogi zbiorczej nazywanej wewnętrzną obwodnicą miasta mogła ruszyć dzięki podzieleniu jej na kilka części. Kontrakt podpisany 20 stycznia z firmą Eurovia opiewający na 39 mln zł zakłada modernizację wiaduktów przy ul. Matuszczyka, połączenie ul. 26 Marca z ul. Rybnicką i dalej wiaduktem nad torami z ul. Łużycką. Inną sprawą jest budowa ronda na ul. Rybnickiej
(w okolicy stacji paliw Orlen). Jest ono częścią całego projektu, jednak inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt to dodatkowe ok. 11 mln zł. Rondo według zapewnień GDDKiA ma być gotowe w tym roku.
(w okolicy stacji paliw Orlen). Jest ono częścią całego projektu, jednak inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt to dodatkowe ok. 11 mln zł. Rondo według zapewnień GDDKiA ma być gotowe w tym roku.
Aby droga zbiorcza mogła być gotowa w całości, konieczna jest jeszcze modernizacja ul. 26 Marca i budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Pszowskiej, Matuszczyka, Radlińskiej
(obok stacji paliw Statoil i sklepu Aldi). Nie wiadomo kiedy prace te ruszą. Jest szansa, że w tym roku uporządkowana zostanie sprawa gruntów. W tegorocznym budżecie zarezerwowano na ten cel 50 tys. zł. Być może w przyszłym roku ruszy projektowanie. Powodzenie inwestycji zależy od europejskiej dotacji. Bez niej nie ma szans na realizację inwestycji.
(obok stacji paliw Statoil i sklepu Aldi). Nie wiadomo kiedy prace te ruszą. Jest szansa, że w tym roku uporządkowana zostanie sprawa gruntów. W tegorocznym budżecie zarezerwowano na ten cel 50 tys. zł. Być może w przyszłym roku ruszy projektowanie. Powodzenie inwestycji zależy od europejskiej dotacji. Bez niej nie ma szans na realizację inwestycji.
(raj)