Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 22 (603) Data wydania: 29.05.12

Pielgrzymki, biznes czy dyskoteka – co w nowej strategii Pszowa?

PSZÓW – Ankiety dla mieszkańców w sprawie przyszłości miasta

Mieszkańcy mają szansę wypowiedzieć się, jak wyobrażają sobie przyszłość Pszowa. Opinię mogą wyrazić poprzez udostępnioną przez urząd ankietę. Wypełnione ankiety należy składać do 8 czerwca. Jest to etap pracy nad nową strategią rozwoju Pszowa do 2020 roku.

Ankietę poprzedziły konsultacje ze stowarzyszeniami, instytucjami, zakładami pracy, w tym kopalnią i różnymi środowiskami, w tym z młodzieżą. Wszyscy mogli powiedzieć, czego oczekują po Pszowie w najbliższych latach.

– Młodzi ludzie narzekali na komunikację miejską. Uważali, że wizerunek miasta psują bezdomni. Chwalili ofertę edukacyjną w mieście i okolicy. Pochwały zebrał Miejski Ośrodek Kultury – mówi Marek Hawel, burmistrz.

Ludzie krytycznie odnosili się do namiotu piwnego na rynku, który swoimi rozmiarami dominował w okolicy. Z konsultacji wynikało, że namiot nie powinien stać na samym rynku, ale gdzieś obok.

Przyszłość Pszowa jest trudna. Miasto musi poukładać sobie życie po Kopalni Anna. Strategii przyświeca hasło „Pszów miastem dobrych perspektyw”. – Na dziś dobrych perspektyw nie widać, ale musimy zrobić wszystko, aby się pojawiły. Gdyby Pszów był miastem dobrych perspektyw, nie trzeba byłoby nic zmieniać – mówi Marek Hawel, burmistrz. Niektóre miasta i gminy przeprowadzają kampanie promocyjne w mediach, na billboardach, aby uatrakcyjnić swój wizerunek, przyciągnąć inwestorów czy nowych mieszkańców. Zwykle na te potrzeby wymyślają, bądź zlecają specjalistom od public relations opracowanie hasła promocyjnego i logotypu. Dla przykładu Wodzisław promuje się jako Południowa Brama Polski, Radlin jako Miasto z sercem, a Rybnik jako miasto z ikrą czy ostatnio miasto wysokich lotów. Marek Hawel nie zamierza iść w tym kierunku. – Pewnie,  możemy sobie wymyślić Pszów – miasto ze słoneczkiem czy czymś innym, co byłoby fajne. Ale czy to przyniesie efekt? To ma sens chyba w większych miastach. My mamy określone kłopoty gospodarcze. Nie załatwi się ich stworzeniem dobrego nastroju. Dobry nastrój polega na tym, że jak do nas przychodzi inwestor, to go dobrze przyjmujemy i staramy się z nim coś załatwić. Jego nie obchodzi, czy miasto jest z uśmiechem, bramą czy nie bramą – mówi burmistrz.

(tora)