Bariery architektoniczne i słaba strona www - klienci ocenili Urząd Miasta Wodzisławia
Poznaliśmy wyniki badania stopnia zadowolenia klientów z usług świadczonych przez pracowników Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego
WODZISŁAW ŚLĄSKI Badanie przeprowadzono od 1 kwietnia do 31 maja. Ankietowani oceniali jakość usług odpowiadając na 9 pytań. W sumie swoimi opiniami podzieliło się 1386 ankietowanych. 1379 wypełniło formularze papierowe, 7 ankiet przesłano drogą elektroniczną.
Dobra ocena urzędników
– Przeprowadzenie badania satysfakcji klientów Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego pozwoliło po raz kolejny na uzyskanie informacji o ich opiniach w odniesieniu do jakości funkcjonowania jednostki. Na podstawie wyników przeprowadzonego badania stwierdzono, że klienci dobrze oceniają pracę naszych urzędników. Na wysokim poziomie ocenili zarówno kompetencje, jak i kulturę osobistą pracowników, którzy załatwiali sprawę. Ankieta wykazała również, że w zdecydowanej większości klienci są zadowoleni z jakości i precyzji udzielanych informacji oraz terminowości załatwienia spraw – wyjaśnia prezydent miasta Mieczysław Kieca. Respondenci chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami i propozycjami zmian. Najistotniejszymi czynnikami, które wpływają na poprawienie jakości świadczonych usług są, ich zdaniem, szybkość załatwiania spraw, zachowanie pracowników urzędu i podwyższanie ich kompetencji.
Poprawić warunki lokalowe
Porównując badanie przeprowadzone w poprzednich latach, zauważyć można, że ankietowani w dalszym ciągu największą uwagę zwracają na konieczność poprawy warunków lokalowych, a w szczególności dostosowanie budynków Urzędu Miasta dla osób niepełnosprawnych oraz klientów z wózkiem dziecięcym. – Niedostatki infrastruktury technicznej budynków urzędu niewątpliwie stanowią problem, dlatego sukcesywnie podejmowane są działania zmierzające do poprawy ich wizerunku oraz funkcjonalności. Zaplanowane prace modernizacyjne w budynkach urzędowych znacząco poprawią warunki obsługi klientów – mówi prezydent.
Strona internetowa do zmiany
Podobnie jak w roku ubiegłym, ankietowani często zwracali uwagę na brak przejrzystości miejskiej strony internetowej oraz dostępności formularzy do pobrania. – Tuż po zakończeniu tegorocznego badania udostępniono nową stronę internetową Urzędu Miasta, która w nowej odsłonie powinna zaspokoić oczekiwania klientów. W badaniu oceniana była jeszcze stara wersja miejskiej strony. Mamy nadzieję, że jej nowa odsłona pozwoli naszym klientom na łatwiejszy i przyjemniejszy dostęp do potrzebnych informacji – informuje Anna Szweda–Piguła, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.
Płatności kartą
Klienci zwracali również uwagę na brak możliwości dokonywania płatności w urzędzie za pomocą karty płatniczej. W powyższej kwestii poczyniono już działania i w najbliższym czasie zostanie wprowadzona możliwość realizacji opłat w kasie przy użyciu karty.
(tora)