Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 3 (844) Data wydania: 17.01.17
Czytaj e-gazetę

Mieszkaniec pyta, dlaczego władza nie reaguje na korkujące się skrzyżowanie

RYDUŁTOWY O skrzyżowaniu ulic Traugutta, Plebiscytowej i Bema, które są drogami powiatowymi, z ulicą Ofiar Terroru, czyli drogą miejską, pisaliśmy już nieraz. Powód zawsze ten sam – korki. Zaczęło się od tego, że zmieniono tam funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej.

– Pierwsze tygodnie były tragiczne, ogromne korki. Urzędnicy tłumaczyli to remontem jezdni obok szpitala. Twierdzili, że po remoncie sprawa się unormuje. Jak widać, kilka miesięcy po zmianie sygnalizacji korki w Rydułtowach nadal są olbrzymie, a mieszkańcy tracą w nich sporo czasu. Proszę o kolejną interwencję, by jakoś przeprogramować światła – napisał do nas mieszkaniec Rydułtów i jako dowód załączył zdjęcie ze sznurem samochodów czekających na zielone światło na ul. Traugutta. – Z natury jestem nieczepialski, ale niepokoi mnie sytuacja, kiedy władza nie reaguje na skargi mieszkańców i tłumaczy sytuację coraz nowymi wymyślanymi historiami – dodał nasz czytelnik.

Krzyżówka na granicy przepustowości

O komentarz poprosiliśmy Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu, które jest administratorem skrzyżowania. Pracownicy Wydziału Komunikacji i Transportu w starostwie tłumaczą, że sygnalizacja świetlna działa w oparciu o projekt stałej organizacji ruchu zatwierdzony w lipcu 2015 r. Przed złożeniem projektu do zatwierdzenia przeprowadzone zostały pomiary ruchu, na podstawie których ustalono, jak ma działać sygnalizacja. – Z pomiarów wynika, że natężenie ruchu na skrzyżowaniu w dzień roboczy w godzinach od 5.00 do 21.00 wynosi około 19 tys. pojazdów, co przy istniejących parametrach geometrycznych poszczególnych wlotów powoduje, że w godzinach szczytu popołudniowego, to jest pomiędzy 14.00 a 15.00 (kiedy zmianę kończy między innymi pobliska kopalnia) skrzyżowanie funkcjonuje na granicy przepustowości (stopień obciążenia skrzyżowania wynosi wtedy 0,904 przy zalecanym stopniu obciążenia mniejszym niż 0,85) – brzmią wyjaśnienia.

Przeprogramowanie nic nie da

Zdaniem pracowników Wydziału Komunikacji i Transportu to powoduje, że w godzinach szczytu tworzy się kolejka pojazdów zatrzymanych na poszczególnych wlotach. – Niestety przy obecnym ukształtowaniu geometrycznym skrzyżowania jakakolwiek zmiana programu sygnalizacji nie poprawi płynności ruchu. Przy tak dużym natężeniu ruchu nie jest bowiem możliwe, by pojazdy opuściły skrzyżowanie podczas trwania jednego cyklu pracy sygnalizacji. Należy jednak zaznaczyć, że poza godzinami szczytu na skrzyżowaniu ruch odbywa się w miarę płynnie i nie tworzą się nadmierne kolejki – tłumaczą.

(mak)