Nieruchomości niezamieszkałe z oddzielnymi umowami na śmieci
RYDUŁTOWY Obiekty z prowadzoną działalnością gospodarczą, budynki z działalnością usługową, ogródki działkowe oraz inne niezamieszkałe nieruchomości na terenie miasta muszą zaopatrzyć się w umowy z odbiorcą śmieci. Nie będzie się tym już zajmować miasto.
Do tej pory właściciele niezamieszkałych posesji na terenie miasta musieli składać deklaracje o wysokości opłaty za odbiór śmieci, a tym samym uiszczali te opłaty w urzędzie. Od 1 stycznia nastąpiła zmiana przepisów. - Właściciele nieruchomości niezamieszkałych będą zobowiązani do zawarcia we własnym zakresie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne. Musi to być jednak przedsiębiorca wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych prowadzonego przez Burmistrza Miasta Rydułtowy. Lista podmiotów wpisanych do ww. rejestru znajduje się na stronie internetowej Miasta – informują urzędnicy z Rydułtów. Co ważnie, nie można gromadzić odpadów z prowadzonej działalności gospodarczej w jednym pojemniku wraz z opadami domowymi. Jeżeli jednak jedna część nieruchomości jest zamieszkała, a na drugiej prowadzona jest działalność, dla całości i tak należy złożyć deklarację w urzędzie miasta. (ska)