Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 44 (1041) Data wydania: 03.11.20
Czytaj e-gazetę

Sprawdzą i skontrolują, w jaki sposób odpowiadają urzędnicy

Czy wodzisławski magistrat lekceważy mieszkańców oraz radnych? – Życzyłbym sobie, jako że jestem długoletnim mieszkańcem tego miasta, aby traktowano mnie poważnie – mówi stanowczo jeden z mieszkańców miasta.

WODZISŁAW Śl. Podczas wrześniowej sesji głos zabrał jeden z mieszkańców miasta, pan Kazimierz Trzonkowski. Przypomniał, że brał udział w lutowym posiedzeniu rady i tam również zabierał głos. Przedstawił wówczas swoje spostrzeżeniach na temat m.in. kontroli domowych źródeł ogrzewania przez funkcjonariuszy straży miejskiej oraz działalności centrum przesiadkowego. – Otrzymałem pisemne odpowiedzi na moje pytania i problemy, które wtedy przedstawiłem. Z powodu pandemii nie miałem możliwości wcześniejszego odniesienia się do nich, dlatego czynię to teraz – zaczął podczas wrześniowej sesji pan Kazimierz.

Mieszkaniec zauważył, że otrzymane z urzędu odpowiedzi go nie satysfakcjonują. Wręcz są takie, jakich dostać nie chciał. – W ogóle nie odniesiono się do moich sugestii w kwestii prowadzonych kontroli przez strażników miejskich – mówił mieszkaniec. Przypomniał, że funkcjonariusze podczas kontroli mają możliwość sprawdzenia, czym mieszkańcy ogrzewają swoje domu. Dzięki temu mogłaby powstać np. mapa, na której byłyby wyszczególnione gdzie i jakie źródła ciepła funkcjonują. – Kontrole dla samych kontroli są bez sensu moim zdaniem – skwitował pan Kazimierz. Dodał, że na pytanie dotyczące działalności centrum przesiadkowego również nie udzielono mu odpowiedzi. – Prowadzę koło emeryckie i organizuję wyjazdy grupowe. Jego uczestnicy przyjeżdżają samochodami i przesiadają się do autobusu. Pytałem, czy mogą w takiej sytuacji korzystać z parkingów centrum przesiadkowego – mówił wodzisławianin. – Odpowiedziano mi zdawkowo, że centrum ma swój regulamin – dodał. Pan Kazimierz podkreślił, że życzyłby sobie, jako że jest długoletnim mieszkańcem Wodzisławia Śl., aby traktowano go poważnie i nie odpowiadano na jego zapytania w taki sposób.

Do dyskusji włączył się również radny Mariusz Blazy, który poparł stanowisko mieszkańca. Zauważył, że problem lakonicznego odpowiadania przez urzędników dotyczy również radnych. – Nie tylko mnie, ale również innych radny dotyka w ostatnim czasie pewien proceder. Często otrzymujemy informacje, że odpowiedzi na nasze zapytania i interpelacje zostaną udzielone w terminie późniejszym – mówił radny. Przewodniczący rady Dezyderiusz Szwagrzak zapowiedział, że zawnioskuje do komisji rewizyjnej, aby dokonała kontroli w kwestii odpowiadania przez urzędników na zapytania radnych, jak i mieszkańców.(juk)