„Nie piję. Prowadzę. Żyję”. Akcja przeciwko kierowcom jeżdżącym po alkoholu
Ilu nietrzeźwych kierujących ujawnianych jest codziennie na polskich drogach? Ile wypadków powodowanych jest przez kierujących będących pod wpływem alkoholu? Wodzisławscy policjanci wspólnie z miejskimi urzędnikami rozpoczęli kampanię, która ma podnieść świadomości kierujących na temat odpowiedzialności prawnej oraz możliwych skutków kierowania pojazdami na podwójnym gazie.
WODZISŁAW ŚL. Średnio 223 nietrzeźwych kierowców codziennie zostaje ujawnianych na polskich drogach. Na tych w Wodzisławiu Śl. – tylko w latach 2018-2020 – złapano ich 382. – Badania pokazują, że pijani kierowcy to największe zagrożenie na drodze, jakiego obawiają się inni uczestnicy ruchu – mówił mł. asp. Patryk Błasik z Komendy Powiatowej Policji w Wodzisławiu Śl. podczas briefingu prasowego, który odbył się 31 maja.
Wspólne działanie
Konferencja była poświęcona rozpoczynającej się kampanii edukacyjno-informacyjnej pod hasłem: „Nie piję. Prowadzę. Żyję”. Akcja, która skierowana jest do wszystkich uczestników ruchu drogowego, to efekt współpracy wodzisławskiego magistratu i tamtejszych policjantów. – Kampania pozwoli przeciwdziałać niepożądanym skutkom na drogach – zwracał uwagę podczas konferencji komendant Powiatowy Policji w Wodzisławiu Śl. podinsp. Wiesław Dryja. Prezydent Wodzisławia Śl. Mieczysław Kieca podkreślał z kolei, że bezpieczeństwo to priorytet dla miasta. – Bezpieczeństwo to edukacja – mówił.
Są bilbordy, są i zestawy profilaktyczne
W ramach akcji, która potrwa do jesieni, na 6 miejskich billboardach zamieszczono dane, które mają podnieść świadomość mieszkańców. – Na plakatach możemy zauważyć dane dotyczące ilości nietrzeźwych kierujących, wypadków popełnianych przez osoby będące pod wpływem alkoholu, kar, jakim podlegają i wiedzy, w jakim stanie można kierować – wyliczał Patryk Błasik. Akcja bilbordowa to tylko jeden z elementów działań wodzisławskich funkcjonariuszy. Podczas kontroli drogowych będą oni wręczać ich uczestnikom zestawy profilaktyczne, w skład których wchodzi: jednorazowy alkotest, zapach samochodowy, ulotka i naklejka na szybę. W okresie jesienno-zimowych mundurowi zwrócą z kolei szczególną uwagę na pieszych, którym zostaną wręczone elementy odblaskowe.
Kierowcy: to dobra akcja
Kampania jest finansowana ze środków budżetu miasta, a konkretnie z tych pochodzących z koncesji alkoholowych. – Są to więc środki dobrze zadysponowane – podkreślali uczestnicy konferencji. W trakcie briefingu policjanci ruchu drogowego przystąpili do pierwszych kontroli stanu trzeźwości kierujących. Jak ich uczestnicy oceniali przedsięwzięcie? – Bardzo dobra akcja. Oby takich więcej – mówili zgodnie. Pan Mirosław, jeden z zatrzymanych do kontroli kierowców, podkreślał, że należy eliminować tych pijanych. – Wszystkim powinno zależeć na bezpieczeństwie – mówił.(juk)