Odra Wodzisław wygrała miejski przetarg i zaprezentowała drużynę
PIŁKA NOŻNA 11 marca w Piwiarni Warka w Wodzisławiu Śląskim odbyła się prezentacja drużyny oraz sztabu szkoleniowego Odry Wodzisław.
Podczas piątkowej prezentacji kilka słów zabrał prezes klubu, Tomasz Stolarski oraz prezes stowarzyszenia kibiców Odry Wodzisław, Nasza Odra Socios, Marcin Piwoński. Podpisano także zakupiony udział w klubie przez Stowarzyszenie Nasza Odra Socios. – Dziękuję, że tak licznie przybyliście. Odra może zawsze liczyć na kibiców, co pokazywaliście wielokrotnie. Przed nami trudny okres. Odra przeżywa nowe odrodzenie... któreś z kolei. Pojawiło się sporo nowych twarzy. Mamy pomysł na ten klub, chcemy go zrealizować, ale do tego potrzebujemy was, waszego wsparcia. Zawodnicy są gotowi, aby walczyć o punkty. Cel na ten sezon, to utrzymać się w III lidze. Staramy się postawić ten klub na mocne, twarde nogi. To rzecz dla mnie najważniejsza. Udało się pozyskać trzech nowych udziałowców. To pozytywny impuls. Jesteśmy świeżo po podpisaniu umowy z miastem na promocję. To da nam spory zastrzyk gotówki i pozwoli nam na poukładanie wszystkiego tak jak to zaplanowaliśmy. Z tego miejsca chciałbym podziękować prezydentowi, radnym, przedstawicielom miasta i wszystkim klubom które się zaangażowały. Dziękuję Sociosom za wsparcie. Liczę na to, że będzie to dobre otwarcie i dobry sezon – powiedział Tomasz Stolarski, prezes Odry Wodzisław.
750 tys. zł dla Odry – tylko jedna oferta w przetargu na promocję przez sport
Jak wspomniał podczas powitania prezes klubu, kilka dni wcześniej rozstrzygnięto miejski przetarg na promocję miasta poprzez sport. W postępowaniu realizowanym przez CUW wpłynęła tylko jedna oferta – Odry Wodzisław na 750 tys. zł. Klub włączył w ofertę 5 dyscyplin sportowych, czyli porozumiał się z innymi klubami, prowadzącymi działalność w Wodzisławiu (są to: UKS Strzał Wodzisław, Żeński Klub Koszykarski Olimpia Wodzisław Śląski, MKS ZORZA Wodzisław Śląski, SWD Wodzisław Śląski).
Biorąc pod uwagę 100-lecie klubu, konieczność spłaty należności oraz dofinansowanie, pojawia się pytanie, czy uzyskana kwota będzie wystarczająca i w jaki sposób pozostałe kluby będą partycypować w tej puli? – Ja bym tego w ogóle nie łączył (100-lecia i dofinansowania), bo te dofinansowanie i wsparcie z miasta jest na utrzymanie drużyny, wywiązania się z zobowiązań i żeby postawić ten klub na nogi – odpowiedział nam Tomasz Stolarski. Odra do współpracy zaprosiła pięć klubów, z którymi już wstępnie jest dogadana odnośnie warunków. – Podział tej transzy już nastąpił, aczkolwiek od 10 marca mamy 30 dni, żeby podpisać umowy z partnerami. Będziemy obrazować, jak to ma wyglądać, aczkolwiek już siadając do przetargu, musieliśmy stworzyć ramowe założenia. Na całe zadanie mamy 750 tysięcy zł i w tej kwocie musimy się zmieścić – dodaje Stolarski.
Prezentacja strojów
Stroje okolicznościowe na 100-lecie klubu ufundowało Stowarzyszenie Nasza Odra Socios. Zaprojektowane zostały przez Socios z pomocą partnera technicznego, firmy Keeza. Koszulki są w stylu klasycznym, z lat ‚90 z kołnierzykiem, w tradycyjnych barwach Odry Wodzisław (niebieski i czerwony). Stylem nawiązują do koszulek Odry z okresu ekstraklasy. Na prawej piersi umieszczono herb Odry, który przygotowano specjalnie na sezon 100-lecia, w kolorze złotym, w jego treść wpisano liczbę „100”. Na koszulce znalazły się też kontury wodzisławskiego Rynku. Nie przez przypadek, bo w tym roku Wodzisław obchodzi 100-lecie przyłączenia ziem wodzisławskich do granic Polski. Na plecach znalazł się #100LatDumyWodzisławia.
AgaKa