Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 7 (66) Data wydania: 12.02.08

Breloczek dla kierowców

Rybnik odwiedzili pomysłodawcy kampanii „Prowadzę – jestem trzeźwy”, by podziękować i zapowiedzieć kolejną edycję.
– Przyjechaliśmy, żeby podziękować. Rybnik jest miastem zaangażowanym w promowanie trzeźwości. Nośnikiem naszej kampanii był brelok z hasłem „Prowadzę – jestem trzeźwy”. I Rybnik rozdał najwięcej tych breloków swoim mieszkańcom – tłumaczył ks. Piotr Brząkalik, duszpasterz Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej. 
 
Duszpasterstwo przy współudziale Agencji Reklamowej Business Consulting w Katowicach organizuje od 1999 roku kampanie społeczne promujące trzeźwość. – Dwa ostatnie lata były poświęcone trzeźwości wśród kierowców – przypomniał ks. Brząkalik. Symbolem akcji, której zasięg rozszerzył się na całą Polskę,  stał się breloczek do kluczy z hasłem nakłaniającym kierowców, by nie prowadzili pod wpływem alkoholu. – Zaskoczyło nas, że do dziś przychodzą z całej Polski prośby o taki brelok. Nie jesteśmy w stanie im sprostać – przyznał duszpasterz. – Idea była taka, żeby ten brelok nie był  do kupienia jak inne gadżety. Można go jedynie dostać na przykład w urzędach miejskich, gdy odbiera się pierwsze prawo jazdy – dodał Krzysztof Gmyrek, wiceprezes Business Consulting. Zdaniem inicjatorów kampanii przypięcie breloka do kluczyków samochodowych jest dla wielu kierowców symbolicznym sposobem jej poparcia. Do trzeźwego myślenia za kierownicą i zachęcania innych do takiej postawy namawiały też liczne spoty reklamowe  i billboardy. – Mnie osobiście cieszy to, że bardzo dużo ludzi z branży reklamy wsparło nas wykorzystując swoje  doświadczenie zawodowe  w promowaniu kampanii społecznej – podsumował Gmyrek.  – Poza tym dostajemy tysiące maili od młodszych i starszych ludzi z najróżniejszymi opowieściami. Po raz pierwszy medialna kampania społeczna wywołała taki odzew – zauważył ks. Brząkalik, zapowiadając, że w tym roku rusza kolejna, dziesiąta edycja akcji. Jak zapewnił swoich gości prezydent Rybnika, miasto włączy się do kampanii.  –Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy co roku ogłasza konkurs na projekt plakatu o tematyce społecznej. W tym roku tematem będzie promocja trzeźwości i zdecydowali, że na plakacie musi się znaleźć logo naszej akcji. Zwycięska praca będzie promować naszą kampanię – zdradził duszpasterz Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej podczas spotkania w Rybniku.
 
(bea)