Breloczek dla kierowców
Rybnik odwiedzili pomysłodawcy kampanii „Prowadzę – jestem trzeźwy”, by podziękować i zapowiedzieć kolejną edycję.
– Przyjechaliśmy, żeby podziękować. Rybnik jest miastem zaangażowanym w promowanie trzeźwości. Nośnikiem naszej kampanii był brelok z hasłem „Prowadzę – jestem trzeźwy”. I Rybnik rozdał najwięcej tych breloków swoim mieszkańcom – tłumaczył ks. Piotr Brząkalik, duszpasterz Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej.
Duszpasterstwo przy współudziale Agencji Reklamowej Business Consulting w Katowicach organizuje od 1999 roku kampanie społeczne promujące trzeźwość. – Dwa ostatnie lata były poświęcone trzeźwości wśród kierowców – przypomniał ks. Brząkalik. Symbolem akcji, której zasięg rozszerzył się na całą Polskę, stał się breloczek do kluczy z hasłem nakłaniającym kierowców, by nie prowadzili pod wpływem alkoholu. – Zaskoczyło nas, że do dziś przychodzą z całej Polski prośby o taki brelok. Nie jesteśmy w stanie im sprostać – przyznał duszpasterz. – Idea była taka, żeby ten brelok nie był do kupienia jak inne gadżety. Można go jedynie dostać na przykład w urzędach miejskich, gdy odbiera się pierwsze prawo jazdy – dodał Krzysztof Gmyrek, wiceprezes Business Consulting. Zdaniem inicjatorów kampanii przypięcie breloka do kluczyków samochodowych jest dla wielu kierowców symbolicznym sposobem jej poparcia. Do trzeźwego myślenia za kierownicą i zachęcania innych do takiej postawy namawiały też liczne spoty reklamowe i billboardy. – Mnie osobiście cieszy to, że bardzo dużo ludzi z branży reklamy wsparło nas wykorzystując swoje doświadczenie zawodowe w promowaniu kampanii społecznej – podsumował Gmyrek. – Poza tym dostajemy tysiące maili od młodszych i starszych ludzi z najróżniejszymi opowieściami. Po raz pierwszy medialna kampania społeczna wywołała taki odzew – zauważył ks. Brząkalik, zapowiadając, że w tym roku rusza kolejna, dziesiąta edycja akcji. Jak zapewnił swoich gości prezydent Rybnika, miasto włączy się do kampanii. –Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy co roku ogłasza konkurs na projekt plakatu o tematyce społecznej. W tym roku tematem będzie promocja trzeźwości i zdecydowali, że na plakacie musi się znaleźć logo naszej akcji. Zwycięska praca będzie promować naszą kampanię – zdradził duszpasterz Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej podczas spotkania w Rybniku.
(bea)