Już zdają na prawko
Ruszyły egzaminy na prawo jazdy w nowym oddziale terenowym WORD w Rybniku. Nowoczesny budynek, pełne wyposażenie, do 100 zdających dziennie.
Egzaminatorzy narzekają jedynie na to, że ośrodek znajduje się zbyt daleko od centrum. By dojechać do najważniejszych egzaminacyjnych „atrakcji”, potrzeba i 20 minut. Inną bolączką jest to, że przyszli kierowcy mają kłopoty z... trafieniem na ulicę Podmiejską.
Sznur aut
20 lipca odbyły się pierwsze egzaminy. Czerwone samochody i zestresowani kierowcy pojawili się znów na rybnickich ulicach. Prezydent gratulował otwarcia oddziału, ale miał też dla władz WORD pewne sugestie. – Ruch w mieście jest dość trudny. Mam nadzieję, że przyjmiecie nasze sugestie, by zdający nie jeździli po samym centrum w godzinach szczytu – prosił Adam Fudali. A nie chodzi jedynie o te 14 samochodów, które są na wyposażeniu ośrodka. Dziwnym trafem w ślad za egzaminowanymi pojawiają się często elki szkoleniowe. – Chcą nas podpatrzeć – tłumaczą egzaminatorzy. A w ten sposób bardzo łatwo o korek. Mało który zdający ma odwagę, by pędzić przepisowe 50 kilometrów na godzinę. W centrum nie ma możliwości wyprzedzania, ciągnie się więc za nim sznur aut.
Nowy oddział
Nowy oddział kosztował katowicki WORD 10 milionów złotych. To koszt nie tylko samego placu manewrowego i budynku, ale również jego wyposażenia. W nowym budynku jest jeszcze mnóstwo nie zagospodarowanych pomieszczeń. Ośrodek ma zresztą służyć nie tylko egzaminowaniu, ale i szkoleniu kadry instruktorskiej. W marcu ubiegłego roku ruszyła budowa. W ubiegłym tygodniu odbyło się oficjalne otwarcie, na którym pojawiły się między innymi władze województwa. – Katowicki WORD utrzymuje sieć oddziałów terenowych i należy w tym do ewenementów w skali kraju. Nigdzie nie ma tak łatwego dostępu, ale miejmy nadzieję, że również zmniejszy się przez to czas oczekiwania na egzamin, bo to bolączka wszystkich WORDów w całej Polsce – mówi Piotr Spyra, członek zarządu województwa śląskiego.
Odział terenowy WORD w Rybniku:
Historia: otwarcie w 1998 roku, zawieszenie w 2005 roku.
Zatrudnienie: 11 pracowników obsługi administracyjno-technicznej i 10 egzaminatorów
Wydajność: 70 – 100 egzaminowanych dziennie
Wyposażanie: 12 – 14 samochodów egzaminacyjnych
Historia: otwarcie w 1998 roku, zawieszenie w 2005 roku.
Zatrudnienie: 11 pracowników obsługi administracyjno-technicznej i 10 egzaminatorów
Wydajność: 70 – 100 egzaminowanych dziennie
Wyposażanie: 12 – 14 samochodów egzaminacyjnych
Krystian Szytenhelm