Rybnik stolicą piłki
Dwadzieścia drużyn z całego kraju przystąpi do pierwszej edycji Mistrzostwa Polski marketów w piłce nożnej. Zawody potrwają przez dwa dni – w sobotę i niedzielę 19 i 20 września.
W rozgrywkach weźmie udział 20 marketów z całej Polski, m.in. sieć hal Makro (Rybnik, Szczawno Zdrój, Koszalin, Rzeszów, Częstochowa, Warszawa), OBI (Katowice, Gorzów, Rybnik, Tychy), Saturn Media (Lublin, Tychy), Tesco (Bielsko – Biała – Ustroń), Media Markt (Kraków), Castorama (Opole, Racibórz), Carrefour (Rybnik, Katowice). Partnerem technicznym I Mistrzostw Polski Marketów został producent sprzętu piłkarskiego firma Regio, która od dłuższego czasu wspiera także Halową Ligę Biznesu Regio w Rybniku.Na podstawie losowania wyłoniono pięć grup czterozespołowych, które 19 września stoczą bój o awans do ścisłego finału. Drużyny biorące udział w rozgrywkach w trakcie losowania zostały podzielone na tzw. trzy koszyki A,B,C. Podział na koszyki był uzależniony od odległości geograficznej danego marketu od miejsca rozgrywek, czyli miasta Rybnik. Natomiast 20 września zespoły rozegrają tzw. finał pocieszenia oraz finał główny.
– Mając na uwadze powodzenie turniejów o Mistrzostwo Śląska Marketów postanowiłem rozszerzyć tę formę aktywnego wypoczynku na skalę Polski i parę miesięcy temu wpadłem na pomysł zorganizowania I Mistrzostw Polski Marketów. Nie ukrywam, że bardzo się cieszę z tego faktu, że do Rybnika zawita aż 20 drużyn z całego kraju. Mam nadzieję, że rywalizacja sportowa będzie na wysokim poziomie, a co najważniejsze wierzę, że uczestnicy turnieju spędzą mile czas na boisku, a także w mieście Rybnik – mówi Marcin Maguda, organizator zawodów. Turniej odbędzie się boisku MOSiR przy ul. Gliwickiej. Początek turnieju o godz. 9.00.
(mon)