Grand Prix dla Kultura.rybnik.eu
Projekt prowadzony przez Wydział Promocji i Informacji Urzędu Miasta Rybnika, otrzymał Grand Prix w ogólnopolskim konkursie Kryształy PR w kategorii „Najlepsza kreatywna kampania promocyjna”.
Miasto zdobyło też wyróżnienie za film Rybek z Rybnika w kategorii „Najlepszy film promocyjny”.
Nagrodę dla Rybnika odebrał Adam Fudali, prezydent miasta podczas uroczystej gali w ramach ogólnopolskiej konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej w Katowicach.
– Projekt Kultura.rybnik.eu to unikalny w skali kraju, współfinansowany ze środków unijnych, projekt, dzięki któremu spójna i kompleksowa oferta kulturalna miasta prezentowana jest szerokiemu gronu odbiorców. Do prezentacji oferty wykorzystywane są innowacyjne narzędzia, takie jak: sieć nowoczesnych ekranów LCD i wielkoformatowy telebim, fotokody, gabloty informacyjne, portal internetowy. Przedsięwzięcie prowadzone jest z udziałem podejmujących działania kulturotwórcze osób współpracujących z urzędem miasta – można przeczytać na stronie rybnickiego UM.
Rybnik został doceniony również za bajkę, w której maskotka miasta, Rybek, udowadnia, że głos dzieci powinien być brany pod uwagę we wszystkich sprawach. Bohater, wędruje po mieście, poznając jego najważniejsze punkty. Rybek ogląda wszystko, co ważne – charakterystyczne dla miasta ronda, budynki, instytucje i obiekty. Pływa w miejskich rzekach, leci samolotem i … skacze ze spadochronu.