Grubson i jego teledysk promują Rybnik
We wtorek, 22 marca odbyła się internetowa premiera teledysku do utworu „Nie jestem” rybniczanina Tomasza Iwancy, szerzej znanego jako Grubson. Teledysk znacznie odbiega od dotychczasowej twórczości Grubsona, a co istotne, pokazuje ciekawe miejsca Rybnika.
Wideo, podobnie jak poprzedzający je trailer, zawiera wiele rybnickich akcentów. W produkcjach zobaczyć można charakterystyczne punkty rodzinnego miasta Grubsona. Rybnicki stadion, park nad Nacyną, Zabytkowa Kopalnia Ignacy, wiadukt kolejowy w dzielnicy Zamysłów czy rybnickie ronda stanowią tło opowiadanej na ekranie historii. – Miasto zaangażowało się w powstanie jak i promocję klipu. Rolą Miasta jest bowiem pokazywanie tych, którzy uzyskali sukces i rozpoznawalność w Polsce. Grubson to artysta, który silnie identyfikuje się z Rybnikiem. Ten sposób pokazywania bogactwa miasta, będziemy także chcieli wykorzystać w przyszłości, przy okazji współpracy z innymi znanymi osobami wywodzącymi się z miasta – podkreśla Piotr Kuczera, prezydent Rybnika. Ze współpracy z miastem zadowolony jest również Grubson. – To jest mój pierwszy teledysk, który w całości jest zrobiony w Rybniku. Realizacja materiału przebiegała w bardzo życzliwej atmosferze. Jeżeli chodzi zaś o sam teledysk, to jest to swego rodzaju parodia samego siebie i każdego z nas. Koncepcja jest odważna, ale potrzebna. Potrzebny jest też dystans do samego siebie i spojrzenie z przymrużeniem oka – wyjaśnia rybniczanin. Raper zapytany o najtrudniejszy element pracy nad teledyskiem, bez namysłu stwierdził, że było to wejście na wiadukt z marzanną, którą później trzeba było zrzucić. W teledysku wystąpiło także kilka znanych twarzy, nie tylko z Rybnika, jak np. Robert Korólczyk z Kabaretu Młodych Panów. Na specjalnej konferencji prasowej, poprzedzającej premierę teledysku, prezydent zapewnił, że w przyszłości punkt Halo! Rybnik przy ul. Sobieskiego ma być miejscem spotkań z takimi artystami jak Grubson w celu promocji ich dorobku i miasta.
(ska)