Rudnik: chcesz pozbyć się azbestu? Złóż wniosek
W urzędzie zamierzają pozyskać dotację dla mieszkańców w formie grantu na demontaż, transport i unieszkodliwienie azbestu, jak również na nowe pokrycie dachowe.
Rudniccy urzędnicy rozpoczęli nabór deklaracji na wymianę azbestowych pokryć dachowych zlokalizowanych na terenie gminy. – Na podstawie złożonych w naborze deklaracji zostaną określone potrzeby inwestycyjne, na podstawie którego Urząd Gminy w Rudniku wystąpi o dofinansowanie ze środków funduszy Unii Europejskiej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020 – informują urzędnicy.
Wysokość grantu dla zadania polegającego na likwidacji azbestu wyniesie do 5 tys. zł, natomiast dla zadania na pokrycie dachowe będzie zależna od rodzaju planowanego pokrycia, ale możliwe jest uzyskanie nawet do 15 tys. zł na budynek gospodarczy oraz do 25 tys. zł na budynek mieszkalny. – Być może to jedyna szansa na uzyskanie tak wysokich dotacji – podkreślają w urzędzie. Realizację projektu grantowego, a tym samym prace inwestycyjne wymiany dachów przewidziano na lata 2020 i 2021. Nabór deklaracji na te dotacje trwa do 28 lutego.
Szczegółowe informacje oraz druki deklaracji (wniosków) można uzyskać w Urzędzie Gminy Rudnik, na stronie internetowej urzędu lub pod nr telefonu 32 410 64 18 wew. 103, lub 110.
(d)
Urzędnik pomoże
Urzędnik gminy ogłosił termin konsultacji dla zainteresowanych mieszkańców likwidacją azbestu. Zaplanowano je na wtorek 18 lutego. Odbędą się w sali narad Urzędu Gminy Rudnik (I piętro). Na pytania mieszkańców w godzinach od 10.00 do 15.00 będzie odpowiadała Dominika Ziaja, specjalista w zakresie projektów inwestycyjnych związanych pozyskiwaniem funduszy unijnych. – Podczas konsultacji mieszkańcy będą mieli możliwość pozyskania wszelkich informacji związanych z programem likwidacji azbestu na terenie naszej gminy, zwłaszcza z dofinansowaniem wymiany azbestowego pokrycia dachowego – zapowiadają urzędnicy.