Test nowej fiesty
W Hiszpanii można było sprawdzić dwie odmiany fiesty: model napędzany benzynowym silnikiem o pojemności 1400 ccm i turbodoładowaną jednostką wysokoprężną Duratorq TDCi pracującą w systemie common-rail, która powstała przy współpracy inżynierów Forda i grupy PSA (Peugeot i Citroen). Jak oba te silniki spisywały się pod maską nowej fiesty, napiszemy po 1 stycznia.
Na razie przypomnijmy jedynie, że Fiesta model 2002 jest autem większym niż poprzedni model. Pojazd nie tylko wydłużył się, ale także jest obecnie szerszy i wyższy. Teraz w samochodzie tym bez problemów mieści się 5 osób. Może jest trochę ciasno, ale w miarę komfortowo. Fiesta nie tylko urosła ale i... wydoroślała. Pomimo, że to auto raczej miejskie, wyposażone jest w wiele nowinek technicznych znanych z bardziej „dorosłych" pojazdów. Jak przystało na pojazd XXI wieku, dysponuje inteligentnymi systemami ochrony pasażerów, a także nowej generacji hamulcami i poprawionym w stosunku do poprzedniego modelu zawieszeniem, które na szutrowych odcinkach koło Marbelli...
Ale o tym napiszemy dopiero w przyszłym roku.